چرا ترکیبات دهان‌شویه برای انسان خطرناک است؟+عکس

© East News / Altopressافزایش فشار خون با دهان شویه
افزایش فشار خون با دهان شویه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترکیبات ضدعفونی‌کننده موجود در دهان‌شویه، باکتری‌های مفید دهان و دندان را از بین‌ می‌برد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «مدیکال نیوز تودی»، مطالعات نشان می‌دهد باکتری‌های موجود در سیستم گوارشی و به ویژه روده، نقش موثری بر سلامت کلی بدن دارند. تاثیر باکتری‌های دهان و دندان بر سلامت به تازگی مورد توجه قرار گرفته است.

بر اساس مطالعات محققان دانشگاه بیلور در آمریکا،ترکیبات ضدعفونی‌کننده موجود در دهان‌شویه، باکتری‌های مفید دهان و دندان را از بین‌ می‌برد و می‌تواند منجر به افزایش فشار خون شود.بیماری‌های لثه و تغییر باکتریوم دهان با بیماری‌های قلبی، آلزایمر و اختلال تنفسی مرتبط است.

مطالعات جدید نشان می‌دهد تعادل میکروبیوم دهان می‌تواند احتمال بروز بسیاری از بیماری‌ها را کاهش دهد و زمانی‌که این تعادل از بین می‌رود،‌ خطر تشدید بسیاری از بیماری ها افزایش می‌یابد. تعادل میکروبیوم محیط دهان با تبدیل نیترات خوراکی به اکسید نیتریک، نقش مهمی بر کنترل فشار خون و سلامت قلب و عروق دارد. اکسید نیتریک یک مولکول سیگنال‌دهی است که به تنظیم فشار خون طبیعی کمک می‌کند.

کلرهگزیدین که به عنوان یک ماده ضدعفونی‌کننده در دهان‌شویه قرار دارد، ممکن است باکتری‌های تولیدکننده نیتریک اکسید را از نابود کند و باعث افزایش فشار خون شود. فشار خون اصلی‌ترین عامل بروز بیماری‌های قلبی و بیماری‌های قلبی — عروقی نیز مهم‌ترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان است.

فشار خون نیرویی است که توسط جریان خون به دیواره رگ‌ها وارد می‌شود تا خون در سراسر رگ‌ها و بدن جریان یابد. اگر این نیرو افزایش پیدا کند و در طول زمان ثابت باقی بماند، بدن با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شود. به طور متوسط از بین هر سه فرد میانسال، یک نفر به این عارضه مبتلاست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала