انتقاد بی سابقه سناتور آمریکایی از ولیعهد عربستان

© Sputnik / Aleksey Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر انتقاد بی سابقه سناتور آمریکایی از ولیعهد عربستان
انتقاد بی سابقه سناتور آمریکایی از ولیعهد عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک سناتور آمریکایی، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی را گانگستر نامید.

اختلاف میان پادشاه عربستان و ولیعهد - اسپوتنیک ایران
اختلاف میان پادشاه عربستان و ولیعهد
به گزارش اسپوتنیک، مارکو روبیو، سناتور جمهوری خواه از ایالت فلوریدا محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی را به تلاش برای شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت به خاطر قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار ناراضی عربستانی  و رفتار کردن همچون"گانگستر واقعی" متهم کرد. 
روبیو گفت:" وی گانگستر واقعی شده و بیخرد و بی رحم است. کسانی که چنین سخنانی برای توصیف این جوان را عادلانه نمی دانند، ببینند که وی طی دو سال اخیر چه کارکرده است. کارهایش مثل فیلم های جیمز باند است".
جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که از سال 2017 در آمریکا تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست بود، روز 2 اکتبر سال گذشته پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. پس از مدتی ابهام درباره این قضیه ، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتبر گزارش دادند، خاشقجی در جریان نزاع با کارکنان سرکنسولگری جان خود از دست داده است.
بتازگی شبکه تلویزیونی قطری الجزیره جزئیات جدید و تکان‌دهنده‌ای از قتل روزنامه نگار منتقد عربستانی منتشر کرد.
این شبکه تلویزیونی با پخش برنامه‌ای به اطلاعات تیم تحقیقات جنایی ترکیه استناد کرد که آثار خون خاشقجی روی دیوار دفتر سرکنسول عربستان سعودی را با وجود نقاشی کردن آن کشف کرده بود. همچنین جزئیاتی درباره استفاده از تنور در داخل منزل سرکنسول سعودی در استانبول و سوزاندن تکه‌هایی از جسد خاشقجی در این تنور منتشر شد.
بسیاری از ناظران به دست داشتن ولیعهد عربستان در این جنایت اشاره کرده اند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала