فراخوان روسیه و سوریه به رسیدگی به وضع اسف بار اردوگاه الرکبان

© AFP 2023 / Khalil Mazraawiفراخوان روسیه و سوریه به رسیدگی به وضع اسف بار اردوگاه الرکبان
فراخوان روسیه و سوریه به رسیدگی به وضع اسف بار اردوگاه الرکبان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه و سوریه سازمان ملل را به متذکر شدن این نکته به آمریکا فرا خواندند که وجود جاهایی همچون اردوگاه الرکبان در جهان ناروا و غیر قابل قبول است.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب در بیانیه هیات‌های هماهنگی روسیه و سوریه در امور بازگشت آوارگان گفته می شود.
در این بیانیه آمده است:" اعضای متمدن جامعه جهانی و مقدم بر همه سازمان ملل متحد را به آغاز اقدامات پرتحرک برای حل تمام و کمال مشکلی فرا می خوانیم که سالهاست گریبانگیر هزاران سوری است".
روسیه و سوریه جامعه بین المللی را به نشان دادن اصولیت و متذکر شدن این نکته به آمریکا فرا خواندند که وجود جاهایی همچون اردوگاه الرکبان در جهان ناروا و غیر قابل قبول است.
پیشتر مسکو و دمشق طرف آمریکایی را به آزاد کردن افراد ساکن در اردوگاه الرکبان و تامین بازگشت آنها به محل های سکونت خود درسابق فرا خوانده بودند.
درگیری مسلحانه در کشور سوریه از ماه مارس 2011 تا به حال ادامه دارد. طبق آمار سازمان ملل طی این مدت صدها هزار نفر کشته شده اند. دولت سوریه به رهبری بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در حال نبرد با گروه های مسلح گوناگونی است که بزرگترین انها داعش و جبهه النصره هستند. اخیراً نیروهای دولتی سوریه به موفقیت های زیادی در مبارزه با نیروهای مخالف دست یافته اند. آمریکا از سال 2014 در حال اجرای عملیات علیه گروه تروریستی موسوم به حکومت اسلامی (داعش، گروهک ممنوعه در روسیه) در خاک سوریه بدون موافقت مقامات این کشور بوده و قرار است به زودی نیروهایش را از آنجا خارج کند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала