شلیک متخصصان ژاپنی به سطح سیارک ریوگو

© Photo / Twitter/Alexander Gerst شلیک متخصصان ژاپنی به سطح سیارک ریوگو
شلیک متخصصان ژاپنی به سطح سیارک ریوگو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
متخصصان ژاپنی آماده ساخت یک دهانه مصنوعی در سیارک ریوگو هستند.

به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان آژانس اکتشافات هوافضایی ژاپن، جاکسا، قصد دارند تا در اوایل ماه آوریل یک کپسول توپر دو کیلوگرمی را از هایابوسا ۲ به سطح سیارک ریوگو که در حال حاضر بر روی مدار آن قرار دارد شلیک کند. بدین ترتیب آنها قصد با ایجاد نمودن یک دهانه مصنوعی نمونه‌هایی را از سنگ هایی که در عمق این جسم فضایی پنهان شده است جمع آوری کنند.

فرود فضاپیمای ژاپنی روی سیارک + ویدئو - اسپوتنیک ایران
فرود فضاپیمای ژاپنی روی سیارک + ویدئو

به نقل از وب سایت جاکسا، در هفته اول ماه آوریل، یک بلوک ویژه از هایابوسا ۲ جدا شده و شروع به نزدیک شدن به سطح سیارک می کند. در یک فاصله مشخص از این دستگاه، یک کپسول توپر دو کیلوگرمی به سطح سیارک با سرعت 2 کیلومتر بر ثانیه شلیک می شود.
هنگام برخورد با جسم فضایی، پرتابه باید یک دهانه با قطر چند متر ایجاد کند. همه این ها توسط یک دوربین خودکار که برای این منظور از پروب فضایی جدا می شود، ثبت می شود. خود هایابوسا ۲ در طول آزمایش به طرف دیگر سیارک حرکت خواهد کرد، تا از این شلیک آسیب نبیند. کارشناسان جاکسا انتظار دارند هنگام ایجاد دهانه، سنگهایی که از زمان شکل گیری منظومه شمسی باقی مانده اند، نمایان شوند.
هایابوسا ۲ یک مأموریت بازگرداندن نمونهٔ سیارک ریوگو توسط آژانس فضایی ژاپن، جاکسا است. این فضاپیما در ۲۷ ژوئن ۲۰۱۸ به ریوگو رسید. هایابوسا ۲ چندین بار علمی برای سنجش از راه دور، نمونه برداری، و همچنین چهار دستگاه سطح‌نورد کوچک با خود دارد که از آن‌ها برای بررسی سطح سیارک و کسب اطلاعات محیط زیستی و زمین شناسی نمونه‌های جمع آوری شده و بررسی آن‌ها استفاده می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала