ژنرال امریکایی: اس 400 در ترکیه خطری برای اف 35 خواهد بود

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر ژنرال امریکایی: اس 400 در ترکیه خطری برای اف 35 است
ژنرال امریکایی: اس 400 در ترکیه خطری برای اف 35 است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وبسایت "بیزینس اینسایدر می نویسد آمریکا نگران آن است که ترکیه امکانات جنگنده های چند منظوره نسل پنجم اف 35 را برای نظامیان روسی افشا کند.

ادامه مذاکرات ترکیه و امریکا درباره اف 35 و اس 400 - اسپوتنیک ایران
ادامه مذاکرات ترکیه و امریکا درباره اف 35 و اس 400
به گزارش اسپوتنیک ، خاطرنشان می شود که اکنون ارتش ترکیه دو فروند اف 35 را در اختیار دارد و بزودی سامانه های روسی پدافند هوایی اس 400 "تریومف " را نیز تحویل خواهد گرفت.
کورتیس اسکاپاروتی، فرمانده نیروهای امریکا در اروپا از بهره برداری همزمان از اس 400 و اف 35 در ترکیه بر حذر داشته است.
کورتیس اسکاپاروتی گفته بود برخی از مقامات آمریکا توصیه کردند اگر قرار است ترکیه دفاع ضد موشکی اس-400 روسیه را خریداری و در کشورش مستقر کند، جنگنده اف 35 فروخته نشود.
پیشتر تد والترز، فرمانده نیروی هوایی آمریکا در اروپا نیز اعلام کرده بود امکانات اس 400 به صاحبان آنها امکان می دهد جنگنده های اف 35 را مورد ارزیابی و مطالعه قرار بدهند.
همچنین فرماندهی ناتو می خواهد بداند جنگنده های اف 35 تا چه حد به اس 400 نزدیک خواهند شد چون پیش بینی می شود طرف روسی علاوه بر تحویل سامانه های اس 400 ، بهره برداری از آنها را نیز به نظامیان ترک آموزش داده و به این ترتیب از امکان مطالعه اف 35 برخوردار شود.
سامانه دفاع موشکی متحرک زمین به هوا اس 400 "تریومف" برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن همچون هواپیماهای پارازیت انداز، هواپیماهای رادار محور و کنترل هوایی، هواپیماهای شناسایی و جاسوسی، هواپیماهای استراتژیکی و جنگنده های شکاری، موشک های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی-عملیاتی، موشک های بالستیک میان برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر اهداف هوایی پیشرفته ساخته شده است.
قرار است ترکیه 4 گردان اس 400 به مبلغ 2.5 میلیارد دلار از آمریکا خریداری کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала