ظریف از سفر بشار اسد به ایران اعلام بی اطلاعی کرده بود

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ظریف از سفر بشار اسد به ایران اعلام بی اطلاعی کرد
ظریف از سفر بشار اسد به ایران اعلام بی اطلاعی کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزیر امور خارجه ایران توضیحاتی را درباره برداشت نادرست از حرفهایش ارائه کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، در خصوص برداشت نادرستی که از پاسخ وی به سوال یکی از خبرنگاران در مورد سفر بشار اسد به تهران ایجاد شده بود، گفت: منظور اینجانب از این جمله "آنهایی که باید در جریان سفر قرار می گرفتند، در جریان سفر بودند و برنامه خود را هم بخوبی انجام دادند"، در واقع اشاره به یک واقعیت تلخ در این ماجرا بود که تعداد محدودی به‌جز وزیر امور خارجه می توانستند از آن اطلاع داشته باشند و وزارت امور خارجه در هیچ سطحی از آن اطلاع نداشت و این بی اطلاعی تا پایان سفر حفظ شد.

وی ادامه داد: یکی از دلایل استعفای ظریف این نوع از ناهماهنگی ها با وزارت امور خارجه بوده و همانگونه که قبلا هم اعلام شده موضوع استعفای وزیر محترم یک موضوع شخصی و فردی نبوده و نیست و هدف و نیت از آن تلاشی مثبت برای ارتقاء و بازگرداندن وزارت امور خارجه و دستگاه دیپلماسی کشور به جایگاه اصلی خود بوده است.

پیشتر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، در صفحه اینستاگرام خود خبر استعفایش را اعلام کرده بود و نوشته بود: با عرض تبریک به مناسبت میلاد خجسته حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، روز مادر و روز زن، از بزرگواری مردم عزیز و دلاور ایران و مسئولین محترم در 67 ماه گذشته بسیار سپاسگزارم. از ناتوانی برای ادامه خدمت و تمام کاستی ها و کوتاهی ها در دوران خدمت صمیمانه پوزش می خواهم. شاد و سربلند باشید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала