بازیگران در جنگ اسرائیل و ایران

© Sputnik / Natalia Seliverstovaکرملین
کرملین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه در صورت جنگ اسرائیل با ایران، از ایران طرفداری خواهد کرد یا از اسرائیل؟

به گزارش اسپوتنیک، یوگنی ساتانوفسکی خاورشناس و اقتصاددان و یکی از کارشناسان برجسته روسیه در عرصه سیاسی و اقتصاد کشورهای خاورمیانه، موضوع جنگ اسرائیل با ایران را مورد تفسیر قرار داد.

یوگنی ساتانوفسکی در این خصوص گفت:«روسیه طرف سوم در جنگ بین اسرائیل و ایران نخواهد بود.  ما دور از این نبرد خواهیم ایستاد و به این درگیری با تأسف  و اندوه زیاد خواهیم نگریست. اما هیچ کاری انجام نخواهیم داد.

اوضاع دنیا هر چه بیشتر داغ می شود. هند و پاکستان یکدیگر را با جنگ تهدید می کنند که شریک ما چین به طرفداری از پاکستان شاید بپردازد. بهترین موضع در اینگونه درگیری ها، کنار ماندن از میدان نبرد است.

اگر سلاح لازم باشد، می توانند دریافت کنند. اگر بخواهند به عنوان میانجی حافظ صلح عمل کنیم، درخواست آنها را مطالعه و بررسی خواهیم کرد.

مناسبات چین با ایران  خاص است، اما به نظر من، چینی ها خود را درگیر جنگ اسرائیل و ایران نخواهند کرد. علاوه بر آن، ایران از هیچ نظر متحد ما  نیست. ایران فقط همسفر موقت روسیه است. آنها حوادث را آنطور که دلشان بخواهد به یاد دارند، مثلا مخفی شدن دختران ارمنی از حرم شاه ایران در سفارت را به یاد دارند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала