جزئیات تکان دهنده شبکه الجزیره از قتل خاشقجی

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / جزئیات تکان دهنده شبکه الجزیره از قتل خاشقجی
جزئیات تکان دهنده شبکه الجزیره از قتل خاشقجی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شبکه الجزیره قطر جزئیات جدید و تکان‌دهنده‌ای از پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد عربستانی منتشر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی الجزیره قطر با پخش برنامه‌ای به اطلاعات تیم تحقیقات جنایی ترکیه استناد کرد که آثار خون خاشقجی روی دیوار دفتر سرکنسول عربستان سعودی را با وجود نقاشی کردن آن کشف کرده بود. همچنین جزئیاتی درباره استفاده از تنور در داخل منزل سرکنسول سعودی در استانبول و سوزاندن تکه‌هایی از جسد خاشقجی در این تنور منتشر شد و در این باره اظهارات کارگری که این تنور را با ویژگی‌های مورد نظر سرکنسول عربستان چند ماه قبل از جنایت ساخته بود منتشر کرد.

سردار قاسم سلیمانی - اسپوتنیک ایران
روایت سردار سلیمانی از قتل خاشقچی + ویدئو
فردی که این تنور را ساخته بود در مصاحبه با این برنامه در شبکه الجزیره قطر گفته بود: این تنور می‌تواند حرارت بیش از هزار درجه را تحمل کند و قابلیت ذوب کردن فولاد و آهن را دارد.

طبق اسناد منتشر شده، متخصصان ترکیه‌ای، روشن بودن تنور را طی سه روز بعد از انتقال تکه‌های جسد خاشقجی در کیف‌هایی به داخل منزل محمد العتیبی رصد کرده‌اند. البته بعد از این‌که تیم ترور در داخل ساختمان کنسولگری جسد را مثله کردند. همچنین فاش شده، مقامات کنسولگری ده‌ها کیلو گوشت برای سرپوش گذاشتن بر عملیات سوزاندن تکه‌های جسد خاسقجی در تنور خریداری کرده‌اند.

همچنین در این برنامه مطرح شد که تماسی تلفنی بین ولیعهد سعودی و هاکان فیدان، رئیس سازمان اطلاعات ترکیه چند ساعت بعد از قتل خاشقجی انجام گرفت و آن بعد از مطمئن شدن سازمان اطلاعات ترکیه درباره موضوع خارج نشدن روزنامه‌نگار سعودی از کنسولگری بود.

طی مکالمه تلفنی هاکان با بن سلمان، مقام اطلاعاتی ترکیه جویای سرنوشت جمال خاشقجی و بستن این پرونده می‌شود اما ولیعهد سعودی وجود خاشقجی در کنسولگری را کاملا انکار می‌کند و این سخن را تهدیدی غیرقابل قبول دانسته و مکالمه را پایان می‌دهد.

جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که از سال 2017 در آمریکا تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست بود، روز 2 اکتبر پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. پس از مدتی ابهام درباره این قضیه ، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتبر گزارش دادند، خاشقجی در جریان نزاع با کارکنان سرکنسولگری جان خود از دست داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала