الجعفری: دشمنی با ایران منفعتی برای کشورهای عربی ندارد

© REUTERS / Denis Balibouseالجعفری: دشمنی با ایران منفعتی برای کشورهای عربی نخواهد داشت
الجعفری: دشمنی با ایران منفعتی برای کشورهای عربی نخواهد داشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده سوریه دائم در سازمان ملل روز جمعه در سخنانی ایران را هم‌ پیمان این کشور دانست و تاکید کرد که دشمنی با ایران منفعتی برای کشورهای عربی ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از المیادین، بشار الجعفری، نماینده سوریه در سازمان ملل گفت: ایران کشور هم‌پیمان سوریه بوده و چانه‌زنی درباره روابط دمشق با تهران هیچ جایگاهی نداشته و منافع ما ایجاب می‌کند که روابط منحصر بفردی با تهران و مسکو داشته باشیم.

نماینده سوریه در سازمان ملل افزود: برخی سخنان درباره دوری سوریه از ایران از یک سو و از روسیه از سوی دیگر تنها سخنان رسانه‌ای بوده و روابط ما با این کشورها در سطح عالی قرار دارد. هدف نخست نشست ورشو ایران نبوده و پیش کشیدن موضوع ایران در این نشست با هدف منحرف کردن افکار عمومی از عادی سازی روابط با اسرائیل بوده است.

سوریه : کلاه‌سفیدها شاخه‌ای از گروه تروریستی جبهة‌النصره هستند - اسپوتنیک ایران
سوریه : کلاه‌سفیدها شاخه‌ای از گروه تروریستی جبهة‌النصره هستند
الجعفری درباره بحران در سوریه گفت: هنگامی که تکیه آمریکا بر قطر برای ایفای نقش در سوریه با شکست مواجه شد، به سوی عربستان گام برداشت. سعودی‌ها از همان ابتدا در ریختن خون سوری‌ها نقش داشتند و ملت سوریه از کسانی که خون فرزندانشان را ریختند انتظار عذرخواهی دارند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل افزود: تروریسم سلاحی است که در دست حامیان آن قرار دارد و آنها از تروریسم در هر جایی که بخواهند استفاده می کنند. آمریکایی‌ها و ترک‌ها می دانند که ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش کجاست.

وی همچنین تصریح کرد: آمریکا از سوریه خارج نشده و این کشور فقط به دنبال بهره برداری بیشتر از تروریسم است.

این مقام سوری افزود: ایجاد دشمنی با کشور مهمی مثل ایران چه نفعی برای اعراب دارد؟ درگرفتن جنگ میان اعراب و ایران که اسرائیل نظاره گر آن باشد، چه نفعی برای کشورهای عربی حوزه خلیج فارس دارد؟

وی اشاره کرد که دمشق هیچ اشتیاقی برای بازگشت به اتحادیه عرب ندارد و گفت: مجموعه کشورهای عربی در گذشته در سازمان ملل تصمیم ساز بودند اما امروز و پس از تفرقه‌های بوجود آمده دیگر هیچ جایگاهی ندارند.

نماینده سوریه در سازمان ملل تاکید کرد که همچنان معتقدیم که موضوع فلسطین اساسی بوده و هر آنچه که در منطقه روی می‌دهد با هدف نابود کردن این موضوع است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала