علاقمندی کنگره امریکا به آگاهی از میزان دارایی پوتین

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر علاقمندی کنگره امریکا به آگاهی از میزان دارایی پوتین
علاقمندی کنگره امریکا به آگاهی از میزان دارایی پوتین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نمایندگان کنگره امریکا از سرویس های اطلاعاتی کشور خود درخواست کردند اطلاعاتی درباره میزان درآمدها و دارایی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را به آنها واگذار کنند.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب در سایت الیزا استفانیک، عضو مجلس نمایندگان کنگره امریکا اعلام شده است.
خانم استفانیک و وال دمینگ، همکارش یک طرح قانونی تحت عنوان "قانون شفافیت در رابطه با ولادیمیر پوتین" تهیه کرده اند که طبق آن سرویس های اطلاعاتی باید پس از مطالعات لازم گزارشی درباره "وضع مالی رئیس جمهور روسیه و حامیان و شبکه های مخفی وی" تهیه کنند.
دمیتری پسکوف، سخنگوی ولادیمیر پوتین، قصد قانون گذاران امریکایی برای انتشار میزان درآمد و دارایی رئیس جمهور روسیه را "تقلاهای ضد روسی" نامید.
این طرح قانونی در رابطه با ادعاهای مطرح شده درباره گویا تلاش های روسیه برای مختل کردن دموکراسی امریکا تهیه شده است. خانم استفانیک گفت:" پوتین و متحدان سیاسی وی می خواهند دموکراسی را در سراسر جهان تضعیف کرده و کنترل سیاسی خود را بااستفاده از روش های غیراخلاقی تقویت کنند".
به گزارش ABC News، در ماه ژانویه نیز یک طرح قانونی تحت عنوان"قانون دفاع از امنیت آمریکا در برابر تجاوز کرملین" به مجلس سنای ایالات متحده ارائه شده بود که حاوی درخواست واگذاری اطلاعات درباره دارایی پوتین بود.
یادآور می شود که روسیه بارها به دخالت در انتخابات ریاست جمهور امریکا در سال 2016 با کمک هکرها متهم شده و در این رابطه سرویس ها اطلاعاتی ایالات متحده علیه 12 مامور اطلاعاتی روسیه اتهامات غیابی مطرح کرده اند. سرویس ها اطلاعاتی ادعا می کنند روسیه از دو گروه از هکرها برای هک کردن سرورهای حزب دموکرات این کشور استفاده کرده است. مقامات روسیه این اتهامات را بی اساس نامیده و آنها را رد کرده اند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала