همکاری اطلاعاتی هند با پاکستان

© AP Photo / Prabhjot Gillهمکاری اطلاعاتی هند با پاکستان
همکاری اطلاعاتی هند با پاکستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هند اطلاعات مربوط به دخالت یک گروه تروریستی در حمله به کاروان حامل نیروهای امنیتی پاکستان را به کشور داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Times of India، هند به پاکستان اطلاعاتی درباره دخالت گروه تروریستی "جیش محمد" در حمله به کاروان حامل نیروهای امنیتی در جامو ایالت شمالی هند و کشمیر داده است.

تشدید درگیری بین هند و پاکستان - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
تشدید درگیری بین هند و پاکستان به نفع هیچ کشوری در منطقه نیست

این اطلاعات به سید حیدر شاه، کاردار سفارت پاکستان در دهلی نو که به علت افزایش تنش در منطقه کشمیر به وزارت امور خارجه هند احضار شده بود داده شد. به گفته این روزنامه در اطلاعات ارائه شده، از جمله از وجود پایگاه‌های تروریستی در خاک پاکستان یاد شده است.
به این کاردار همچنین گفته شد که هند از پاکستان انتظار دارد که اقدامات فوری و عینی علیه تروریسم را از قلمرو تحت کنترل پاکستان آغاز کند.
یادآور می شود امروز اعلام شد ارتش پاکستان دو هواپیمای جنگی هند را که حریم هوایی این کشور را در منطقه مورد اختلاف کشمیر نقض کرده بودند، سرنگون نمود. وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد اسلام آباد توانایی خود برای دفاع را نشان داده است.
بحران کشمیر پس از 14 فوریه بین پاکستان و هند شدت پیدا کرد که یک شبه نظامی انتحاری خود را در نزدیکی ستون پلیس نظامی هند منجر کرد که در نتیجه آن 45 نفر کشته شدند. گروه اسلام گرای موسوم به "جیش محمد" مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.
لازم به ذکر است که روابط دهلی نو و اسلام آباد بطور سنتی تیره است. دو کشور دچار اختلافات سیاسی، تاریخی و ارضی هستند و از جمله در رابطه با موقعیت حقوقی کشور اختلاف دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала