سه کشور عربی سند نهایی اجلاس اتحادیه عرب و اتحادیه اروپا را نپذیرفتند

© REUTERS / Mohammad Hamedسه کشور عربی سند نهایی اجلاس اتحادیه عرب و اتحادیه اروپا را نپذیرفتند
سه کشور عربی سند نهایی اجلاس اتحادیه عرب  و اتحادیه اروپا را نپذیرفتند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه مصر از عدم پیوستن سه کشور عربی به سند نهایی اجلاس اتحادیه عرب و اتحادیه اروپا خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از کانال تلویزیونی العربیه، سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر اظهار داشت که سه کشور عربی به سند نهایی اجلاس اتحادیه عرب و اتحادیه اروپا ، که در شهر شرم الشیخ مصر برگزار شد، به دلیل عدم وجود بند در خصوص نحوه حفاظت از دخالت ایران در امور داخلی کشورهای منطقه، نپیوستند.

پایان اجلاس سران عرب با بیانیه‌ ی ضد ایرانی - اسپوتنیک ایران
پایان اجلاس سران عرب با بیانیه‌ ی ضد ایرانی

وی تأیید کرد که "رهبران کشورهای اروپایی تمایل دارند تا مداخله ایران در امور خاورمیانه را متوقف کنند، به رغم این که آنها (کشورهای عضو اتحادیه اروپا) به توافق هسته ای با تهران پایبند هستند". به گفته شکري، عربستان سعودي، امارات متحده عربي و بحرين بیانیه پایانی را قبول نکردند؛ چرا که به عقیده آنها حاوی تضمین برای جلوگیری از تداخل (ایران) در کارهای اعراب نیست.
وزیر امور خارجه مصر علت عدم وجود این بند در سند نهایی اجلاس سران در شرم الشیخ را محدود بودن زمان و یا به گفته وی "ممکن است که برای کشورهای اروپایی رسیدن به نظر یکسان در خصوص این مسئله سخت بوده باشد."
اولین اجلاس سران اتحادیه عرب و اتحادیه اروپا در روزهای 24 و 25 فوریه در شهر شرم الشیخ مصر برگزار شد. در این اجلاس در مورد مسائل مربوط به مبارزه با تروریسم، مهاجرت غیرقانونی به اروپا از کشورهای آفریقا و خاورمیانه، بحران های منطقه ای و مسائل فلسطین بحث شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала