لحظه دستگیری خلبان هندی در پاکستان + ویدئو و عکس

© REUTERS / Faisal Mahmoodلحظه دستگیری خلبان هندی در پاکستان + ویدئو و عکس
لحظه دستگیری خلبان هندی در پاکستان + ویدئو و عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات نیروهای مسلح پاکستان با انتشار عکس و تصاویر ویدئویی ادعا کردند که خلبان هندی هواپیمای جنگنده ای را که در کشمیر توسط نیروی هوایی پاکستان هدف قرار گرفت و سقوط کرد، اسیر کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را العالم گزارش داده است.
یادآور می شود امروز اعلام شد ارتش پاکستان دو هواپیمای جنگی هند را که حریم هوایی این کشور را در منطقه مورد اختلاف کشمیر نقض کرده بودند، سرنگون نمود.
سرتیپ آصف غفور، رئیس مرکز خبری ارتش پاکستان در توئیتر خود نوشت یکی از هواپیما ها در بخش پاکستانی کشمیر و دیگری در خط کنترل این سرزمین سقوط کرده است که کشمیر را بین هند و پاکستان تقسیم می کند.
خلبان یکی از هواپیماها هندی سرنگون شده بازداشت شده است.

 

 

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد اسلام آباد توانایی خود برای دفاع را نشان داده است.
روابط دهلی نو و اسلام آباد بطور سنتی تیره است. دو کشور دچار اختلافات سیاسی، تاریخی و ارضی هستند و از جمله در رابطه با موقعیت حقوقی کشور اختلاف دارند.
کشمیر منطقه مورد اختلافی است که تقسیم آن بین هند و پاکستان هنوز از لحاظ حقوقی به ثبت نرسیده است.جدایی خواهان در حال مبارزه به خاطر استقلال یا الحاق این سرزمین به پاکستان در آنجا فعال هستند.
دهلی نو مقامات پاکستان را به حمایت از جدایی خواهان مسلح متهم می کند اما اسلام آباد این اتهامات را رد می کند.
بحران کشمیر پس از 14 فوریه شدت پیدا کرد که یک شبه نظامی انتحاری خود را در نزدیکی ستون پلیس نظامی هند منجر کرد که در نتیجه آن 45 نفر کشته شدند. گروه اسلام گرای موسوم به "جیش محمد" مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.
دیروز هواپیما های نیروی هوایی هند اردوگاه "جیش محمد" در بخش پاکستانی کشمیر را بمباران کردند که در نتیجه آن تعدادی از شبه نظامیان و همچنین وسایل نقلیه، سلاحها و مهمات متعلق به آنها منهدم شدند. 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала