تکذیب خبر سقوط هواپیماهای هندی

© Flickr / Riتکذیب خبر سقوط هواپیماهای هندی
تکذیب خبر سقوط هواپیماهای هندی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرگزاری هندی ANI گزارش داد روز چهارشنبه فقط یک فروند بالگرد نیروی هوایی هند و نه دو هواپیما در ایالت جامو و کشمیر، واقع در شمال این کشور سرنگون شده است.

به گزارش اسپوتنیک، اعلام شده است فقط بالگرد می ـ 17 نیروی هوایی هند سرنگون شده است.
پیشتر سرتیپ آصف غفور، رئیس مرکز خبری ارتش پاکستان در توئیتر خود نوشته بود یکی از هواپیما های هندی در بخش پاکستانی کشمیر و دیگری در خط کنترل این سرزمین سقوط کرده است که کشمیر را بین هند و پاکستان تقسیم می کند.
وی افزود خلبان یکی از هواپیماها هندی سرنگون شده بازداشت شده است.
وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد اسلام آباد توانایی خود برای دفاع از بخش پاکستانی کشمیر را نشان داده است.
روابط دهلی نو و اسلام آباد بطور سنتی تیره است. دو کشور دچار اختلافات سیاسی، تاریخی و ارضی هستند و از جمله در رابطه با موقعیت حقوقی کشور اختلاف دارند.
کشمیر منطقه مورد اختلافی است که تقسیم آن بین هند و پاکستان هنوز از لحاظ حقوقی به ثبت نرسیده است.جدایی خواهان در حال مبارزه به خاطر استقلال یا الحاق این سرزمین به پاکستان در آنجا فعال هستند.
دهلی نو مقامات پاکستان را به حمایت از جدایی خواهان مسلح متهم می کند اما اسلام آباد این اتهامات را رد می کند.
بحران کشمیر پس از 14 فوریه شدت پیدا کرد که یک شبه نظامی انتحاری خود را در نزدیکی ستون پلیس نظامی هند منجر کرد که در نتیجه آن 45 نفر کشته شدند. گروه اسلام گرای موسوم به "جیش محمد" مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.
دیروز هواپیما های نیروی هوایی هند اردوگاه "جیش محمد" در بخش پاکستانی کشمیر را بمباران کردند که در نتیجه آن تعدادی از شبه نظامیان و همچنین وسایل نقلیه، سلاحها و مهمات متعلق به آنها منهدم شدند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала