بازار سکه و ارز عقب گرد زد

© Sputnik / Natalia Seliverstovaبازار سکه و ارز عقب گرد زد
بازار سکه و ارز عقب گرد زد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در ایران بازارهای مالی با دادو ستدهای مثبت در بازار بورس همراه شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری «فارس»، مهمترین اخباری که از گوشه و کنار بازارهای مالی شنیده شد بر نوسانات این بازارها تأثیر گذاشت. بازارهای مالی در سومین روز معاملاتی هفته و در شرایطی که بازارهای جهانی در استراحت به سر می‌بردند با دادو ستدهای مثبت در بازار بورس همراه شدند، دو بازار سکه و ارز نیز از مسیر پیموده شده در روزهای اخیر اندکی برگشتند.

هر یورو نیز در این روز کاری بر سکوی 15 هزار و 500 تومان تکیه زد و 400 تومان از ارزش خود را در این روز از دست داد. پوند انگلیس نیز بر جایگاه 17 هزار و 800 تومان قرار گرفت و 500 تومان ارزان‌تر از روز گذشته معامله شد. رونمایی از جزئیات راه‌اندازی و سازوکار بازار متشکل ارزی از مهم‌ترین عوامل بازگشت قیمت‌ها در این بازار بورس بود.

سکه از پشت سد 5 میلیون تومان بازگشت. هر سکه تمام بهار آزادی به ارزش 4 میلیون و 750 هزار تومان رسید و به این ترتیب 150 هزار تومان ارزان‌تر از روز کاری قبل معامله شد.

نیم‌سکه و ربع‌سکه بهار آزادی نیز به ترتیب در قیمت‌های 2 میلیون و 700 هزار تومان و یک میلیون و 750 هزار تومان قرار گرفتند. ربع‌سکه و نیم‌سکه هر دو در قیمت‌های روز گذشته معامله شدند.

بازار طلا نیز بعد از جهش‌های مثبتی که در روزهای اخیر مشاهده کرد، در این روز با اصلاح قیمت‌ها روبرو شد و اندکی از مسیر پیموده شده را به عقب بازگشت.هر مثقال طلا در پایان سومین روز معاملاتی هفته به ارزش یک میلیون و 880 هزار تومان رسید و 65 هزار تومان از ارزش خود را در این روز از دست داد. هر گرم طلای 18 عیار نیز در بازار 434 هزار تومان قیمت‌گذاری شد و 15 هزار و 10 تومان ارزان‌تر معامله شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала