منازعه میان آمریکایی‌ها بر سر دارایی‌های بلوکه شده ایران

© AFP 2023 / Robyn Beckمنازعه میان آمریکایی‌ها بر سر دارایی‌های بلوکه شده ایران
منازعه میان آمریکایی‌ها بر سر دارایی‌های بلوکه شده ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دریافت غرامت از دارایی‌های بلوکه شده ایران در آمریکا باعث ایجاد نزاع بین گروه‌های مختلف در این کشور شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از واشنگتن‌پست، دارایی‌های بلوکه شده ایران در ایالات متحده که به عنوان منبعی جهت پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان حملات تروریستی استفاده می‌شود باعث ایجاد نزاع بین دیپلمات‌های آمریکایی بازداشت‌شده در سفارت ایالات متحده در تهران و خانواده‌های قربانیان ۱۱ سپتامبر شده است.

القاعده، خواستار جنگی دیگر علیه آمریکا شد - اسپوتنیک ایران
القاعده، خواستار جنگی دیگر علیه آمریکا شد

در آمریکا صندوقی موسوم به صندوق قربانیان تروریسم دولتی وجود دارد که گروه‌های مختلفی که مدعی‌اند خودشان یا بستگان نزدیکشان قربانی تروریسم هستند، می‌توانند با رأی دادگاه از آن غرامت دریافت کنند. منابع موجود در این صندوق محدود است و در نتیجه هرچه تعداد افراد خواهان دریافت غرامت افزایش یابد، زمان پرداخت غرامت نیز طولانی‌تر می‌شود.
در گزارش این روزنامه آمده است که مناقشه گروگان‌های سابق اکنون با یک کشور خارجی یا حتی حکومت خودشان هم نیست، بلکه با گروه دیگری از مدعیان، یعنی اعضای خانواده‌های قربانیان یازده سپتامبر است که اخیرا حق دسترسی به صندوق را دریافت کرده‌اند.
این در حالی است که کنث فینبرگ، مجری پرداخت‌های صندوق قربانیان تروریسم، در این خصوص گفته است: «من هیچ‌جا نخوانده‌ام که ایران عامل یازده سپتامبر بوده است.»
حملات ۱۱ سپتامبر عبارت است از سلسله‌ای از حملات انتحاری که در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، هواپیماربایان، دو هواپیما را در فاصله‌های زمانی گوناگون تعمداً به برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در شهر نیویورک زدند. در نتیجه این دو برخورد، همه مسافران به همراه عده بسیاری که در ساختمان‌ها حضور داشتند، کشته شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала