هشدار کمیسیون اروپا به رئیس جمهور آمریکا

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / هشدار کمیسیون اروپا به رئیس جمهور آمریکا
هشدار کمیسیون اروپا به رئیس جمهور آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه "هندلزبلات" نوشت؛ اتحادیه اروپا و آمریکا قصد دارند براساس توافق صورت گرفته بین رئیس جمهور آمریکا و رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، تعرفه‌های گمرکی بر اکثر تولیدات صنعتی خود را لغو کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سسیلیا مالمستروم، کمیسر امور تجاری اتحادیه اروپا ضمن تردید درباره اجرایی شدن این توافق تجاری در مصاحبه با روزنامه "هندلزبلات" آلمان تصریح کرد که اگر دولت آمریکا همچنان بر درخواست های خود تاکید کند مذاکرات درباره توافق تعرفه های گمرکی در بخش صنعت اصلا شروع نخواهد شد.

اروپا در دو راهی آمریکا و روسیه - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
اروپا در دو راهی آمریکا و روسیه
مذاکرات رسمی در این باره بر اساس برنامه های اتخاذ شد قرار است در اوایل سال 2019 آغاز شود. در محافل اروپایی در این باره نگرانی وجود دارد که دونالد ترامپ از تعرفه های گمرکی روی تولیدات اروپا به عنوان ابزار فشار در این مذاکرات استفاده کند. به گفته مالمستروم این اقدام ترامپ آسیب های زیادی ایجاد کرده و بسیاری جایگاه های شغلی را در معرض خطر قرار می دهد.

وی تاکید کرد که اتحادیه اروپا بلافاصله روی این مسئله با تعرفه های متقابل واکنش نشان خواهد داد و این درخواست آمریکا را نخواهد پذیرفت. یک چنین جهت دهی تجاری با قواعد سازمان تجارت جهانی سازگار نیست. وی انتقاد شدیدی به سیاست های ترامپ در این راستا وارد کرد.

مالمستروم همچنین گفت: البته جهانی سازی باید بهتر مدیریت شود. اما سیاست های حمایت اقتصادی ترامپ همه را فقیرتر می کند از جمله طبقه کارگر را که ترامپ می خواهد به آن ها کمک کند. ترامپ در طرف اشتباه داستان قرار دارد.

وی در بخش دیگری از مصاحبه با این روزنامه آلمانی مسئله غیر قابل پیش بینی بودن ترامپ و مذاکرات با وی در این شرایط را یک چالش ارزیابی کرد.

کمیسر امور تجاری اتحادیه اروپا همچنین گفت ما به این مسئله اعتقاد داریم و این موضع کشورهای عضو اتحادیه اروپا است که با وجود همه اختلاف نظرها همچنین منافع مشترکی با آمریکا وجود دارد. یک توافق بر سر تعرفه های گمرکی به نفع هر دو طرف است.

وی این ایده ترامپ که فولاد و اتومبیل های اروپا می تواند یک تهدید برای آمریکا باشد را مضحک خوانده و گفت: ما دوست و متحد هستیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала