نظر ظریف درباره راه حل نظامی برای رفع اوضاع فعلی در شهر ادلب سوریه

© REUTERS / Denis Balibouse نظر ظریف درباره راه حل نظامی برای رفع اوضاع فعلی در شهر ادلب سوریه
نظر ظریف درباره راه حل نظامی برای رفع اوضاع فعلی در شهر ادلب سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نظر ظریف درباره راه حل نظامی برای رفع اوضاع فعلی در شهر ادلب سوریه

به گزارش اسپوتنیک، وزیر خارجه ایران در مصاحبه با روزنامه سوئیسی «باسلر سایتونگ» درخصوص اقدام نظامی احتمالی در ادلب گفت: "ما هیچ گاه حامی اقدام نظامی نبودیم و سخت تلاش کردیم که از آن اجتناب کنیم، چرا که می‌دانیم چنین اقدامی مصیبت‌بار خواهد بود. با این وجود، همه راه‌های دیگر به شکست انجامیده و جبهه النصره بیش از هر زمان دیگری، اراضی ادلب را تحت کنترل خود گرفته است"
یادآور می شود که ایران به موازارت روسیه و ترکیه ضامن حل و فصل درگیری در سوریه است.
استان ادلب در سال 2015 به تصرف شبه نظامیان عضو گروهک تروریستی "جبهه النصره" (گروهک ممنوعه در روسیه) در آمده است.
پیشتر بثینه شعبان، مشاور رئیس جمهور سوریه اعلام کرد دمشق تصمیم گرفته ادلب را به کنترل خود بازگرداند و فقط روش وزمان این کار مورد بحث قرار دارد.
وزیران دفاع روسیه و ترکیه در پایان مذاکرات خود در سوچی در روز 17 سپتامبر یادداشت تفاهمی درباره برقراری ثبات در منطقه کاهش تنش در ادلب امضا کرده قرار گذاشتند در انجا ناحیه غیر نظامی ایجاد شود.
پیشتر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور روسیه اجرای عملیات مشترک ترکیه، روسیه و ایران علیه گروه های افراطی گرا در ادلب را منتفی ندانسته بود.
درگیری مسلحانه در کشور سوریه از ماه مارس 2011 تا به حال ادامه دارد. طبق آمار سازمان ملل طی این مدت صدها هزار نفر کشته شده اند. دولت سوریه به رهبری بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در حال نبرد با گروه های مسلح گوناگونی است که بزرگترین آنها داعش و جبهه النصره هستند. اخیراً نیروهای دولتی سوریه به موفقیت های زیادی در مبارزه با نیروهای مخالف دست یافته اند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала