پاسخ شوخی آمیز زاخاروا به واکنش ناتو به پیام پوتین

© Sputnik / Ekaterina Chesnokova /  مراجعه به بانک تصاویر پاسخ شوخی آمیز زاخاروا به واکنش ناتو به پیام پوتین
پاسخ شوخی آمیز زاخاروا به واکنش ناتو به پیام پوتین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خانم ماریا زاخاروا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه در صفحه خود در فیسبوک بیانیه پیرس کازالت، معاون سخنگوی رسمی ناتو در رابطه با پیام سالانه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به پارلمان روسیه را مورد تفسیر قرار داد.

شانس پیروزی روسیه در صورت درگیری با ناتو - اسپوتنیک ایران
شانس پیروزی روسیه در صورت درگیری با ناتو
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخاروا در بیانیه خود با شوخی شرکای غربی روسیه را به "عصبانی نشدن" فرا خواند. به گفته وی، غربی ها بارها اعلام کرده اند تسلیحات جدید روسیه برای کشورهای عضو ناتو خطر ندارد و این تسلیحات را "فیلم های انیمیشن" نامیده اند و حالا که جدی بودن وضع را درک کرده اند، "نباید فوراً عصبانی شوند".
سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه همچنین تاکید کرد اقدامات روسیه فقط تدابیر جوابیه نسبت به اقدانات ناتو از جمله گسترش این اتحادیه نظامی هستند و افزود مسکو قصد ندارد با این اقدامات تجاوزکارانه شرکای خود سر آشتی داشته باشد.
ماریا زاخاروا گفت:" آیا فکرکردند پس از گسترش ناتو، خروج آمریکا از پیمان موشک های ضد بالستیک ، افزایش نیرووهای مسلح آمریکا در اروپا و دخالت بی پایان در امور داخلی کشورهای مستقل با آنها عکس سلفی می گیریم؟"
پیشتر پیرس کازالت، معاون سخنگوی رسمی ناتو تهدید اعضای ناتو را غیر قابل قبول دانسته و اضافه کرد این اتحادیه نظامی خواهان مسابقه تسلیحاتی نیست و خاطرنشان ساخت سپر موشکی ناتو فقط اهداف دفاعی را دنبال کرده و سامانه های مستقر در رومانی و لهستان ناقض پیمان منع موشک های هسته ای میانبرد نیستند.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پیام سالانه دیروز خود به پارلمان کشور آمریکا و ناتو را به نقض پیمان منع موشک های هسته ای میانبرد متهم کرده و گفت اگر سلاح هسته ای امریکا در اروپا مستقر شود، روسیه به ان پاسخ متناسب و غیر متقارن خواهد داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала