توزیع 1900 تن گوشت در ایران

© Fotolia / Bit24توزیع 1900 تن گوشت در ایران
توزیع 1900 تن گوشت در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برای حمایت از مصرف کنندگان در یکی از استان های ایران بیش از 1900 تن گوشت توزیع گردید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، نوبخت اژدری، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در ایران گفت: بیش از هزار و 900 تن گوشت قرمز و گوشت مرغ برای حمایت از مصرف کنندگان در این استان توزیع شده است.

وی در ادامه افزود: در هفته های اخیر با هدف تنظیم بازار و حمایت از مصرف کنندگان، 770 تن گوشت مرغ منجمد و 280 تن گوشت مرغ گرم با قیمت مصوب دولتی در استان توزیع شده است. علاوه بر این 15 تن گوشت منجمد گوسفند ، 12 تن گوشت گرم وارداتی گوساله ، 180 تن گوشت گرم وارداتی گوسفند و نیز 12 تن گوشت گوساله بسته بندی شده در استان توزیع شده و این فرایند همچنان ادامه دارد. در این مدت حدود 74 تن تخم مرغ نیز در استان توزیع و در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته است.

وی در مورد قاچاق دام به کشورهای مجاور گفت: دام سبک و سنگین زنده از مرزهای استان اردبیل به کشور همجوار خارج نمی شود، در ماه های گذشته با بالا رفتن قیمت گوشت، دام زنده از استان خارج شده و گاهی در مرزهای دیگر کشور قاچاق می شد که از حدود یک ماه پیش، با دستور مقام قضایی خروج دام زنده متوقف شده است.

بنا به اعلام وی، سال گذشته میزان 29 هزار و 720 تن گوشت قرمز در استان اردبیل تولید شد و پیش بینی می شود که این میزان در سال جاری به 30 هزار تن برسد. استان اردبیل دارای سه میلیون و 900 هزار واحد دامی سبک و سنگین است و در ردیف 10 استان برتر کشور در این زمینه قرار گرفته و در رتبه 9 تولید گوشت قرمز در سطح کشور قرار دارد. سال پیش 42 هزار و 356 تن گوشت مرغ در استان اردبیل تولید شد و پیش بینی می شود میزان تولید امسال به 42 هزار و 500 تن برسد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала