تانک مرگبار روسی

© Sputnik / Alexey Filippovتانک روسی
تانک روسی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشنال اینترست به ارزیابی تانک روسی پرداخت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «نشنال اینترست»، نوع جدید صادراتی تانک مرگبار روسی «ت-90 ام اس»  از نظر تغییراتی چندی از نوع «ت-90» برتر شناخته شده است و از پتانسیل خوب صادراتی برخوردار است.

به نوشته نشریه نامبرده، تانک «ت-90ام اس»  نوع مدرنیزه شده گزینه صادراتی تانک «ت-90» است  که اصل و اساس نیروی تانکی روسیه از اوایل دهه 90 تا 2011 را تشکیل می داد. تانک جدید مجهز به  موتور نیرومند 1130 دیزلی «و-92اس2 اف»، تصویرگر حرارتی پیشرفته تر و کامپیوتر رقمی و سیستم ردیابی گلوناس و برج بازیافت شده است. یکی از جالب ترین تغییرات در تانک جدید، سیستم حفاظتی آن است.

قدرت بالقوه صادراتی این تانک یکی از خصوصیات اصلی گزینه جدید تانک «ت-90» روسیه است. شرکت «اورال واگن زاوود» برای کاهش هزینه تولید تانک، تانک «ت-90 ام اس» را مجهز به توپ 2A46 کرده است که بر تانک «ت-90» نیز نصب شده است. در گزینه جدید از توپ 2A82-1M که جدیدتر است استفاده نشده است که بر تانک «ت-90 آ» و نسل بعدی طرح «آرماتا» نصب شده است.

به ارزیابی نشنال اینترست قیمت این تانک با وجود مدرنیزه شدن، حدود 4,5 میلیون دلار است که نسبت به گزینه قبلی گرانتر است (2,5-3,5 میلیون دلار). هم اکنون شرکت «روس ابرون اکسپورت» که به صادرات تسلیحات روسی می پردازد، در حال اتمام  معاملات فروش تانک جدید به سفارش دهندگان بزرگی مانند مصر و کویت است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала