آمریکا رهبری دنیا را از دست می دهد

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر کنار گذاشتن آمریکا از رهبری جهان
کنار گذاشتن آمریکا از رهبری جهان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرنگار روزنامه آلمانی "اشپیگل" نوشت: آمریکا، علی رغم اظهارات معاون رئیس جمهور این کشور در کنفرانس امنیتی مونیخ درباره نقش "رهبری امریکا"، در واقع در برابر روسیه و چین این موضع را از دست می دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اشپیگل، مایک پینس، معاون رئیس جمهور آمریکا طی سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: آمریکا از زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، پر قدرت تر از همیشه شده و این امر آمریکا را دوباره به رهبر جهان آزاد تبدیل کرد.
اشپیگل می نویسد، با توجه به گفته های مایک پنس، جهان موازی چنین است. اما در واقع خلاف گفته های معاون رئیس جمهور آمریکا است. آمریکا اکنون در حال از دست دادن موضع خود به دیگران (روسیه، چین و ایران) بوده و دیگر رهبر دنیا نیست.
این نشریه خاطر کرد که علاوه بر تمامی این موضوعات، در حال حاضر روابط آتلانتیک عمیق ترین بحران در تاریخ خود را تجربه می کند. همزمان با این بحران، ایالات متحده نیز موضع خود را واگذار می کند.
اشپیگل در ادامه می نویسد: نمایندگان کشورهای اروپایی با جدیت سخنان مایک پنس؛ معاون رئیس جمهور امریکا را شنیدند و برای آنها روشن بود که مفهوم سخنان پنس از "رهبر بودن" چیست. به این معنی که آمریکا دستورات را صادر می كند، در حالی كه دیگران آنها را انجام می دهند و این موضوع با آنچه آنها درباره همکاری تصور می کنند، متفاوت است.
معاون رئیس جمهور آمریکا دذ پایان با گفتن این جمله که "خداوند آمریکا را در پناه خود نگه دارد" سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ را پایان داد.

کنفرانس امنیتی مونیخ از 15 تا 17 فوریه در مونیخ و با حضور 35 رئیس دولت، بیش از 50 وزیر خارجه و 30 وزیر دفاع و همچنین بیش از هزار نفر از روسای عالی شرکت‌ها، نمایندگان سازمان‌های غیردولتی و اساتید دانشگاه‌ها برگزار شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала