کشف شواهد حاکی از ارتباط مشاور ترامپ با ویکی لیکس

© AFP 2023 / Saul Loebکشف شواهد حاکی از ارتباط مشاور ترامپ با ویکی لیکس
کشف شواهد حاکی از ارتباط مشاور ترامپ با ویکی لیکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رابرت مولر، دادستان ویژه امریکا به مکاتباتی دسترسی پیدا کرده که حاکی از روابط روجر استون، مدیر تبلیغات و یکی از نزدیک ترین افراد مورد اعتماد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با انتشار اسناد محرمانه از سوی سازمان ویکی لیکس هستند.

به گزارش اسپوتنیک، مولر این مطلب را در دادگاه نیویورک اعلام کرده است.
در سند منتشره در پایگاه الکترونیکی این دادگاه گفته می شود بازپرسان هنگام تحقیقات درباره هک شدن ایمیل رئیس ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون، نامزد سابق ریاست جمهوری آمریکا و همچنین حمله سایبری به دیگر سیستم های الکترونیکی حزب دموکرات امریکا به این مکاتبات دسترسی پیدا کردند. 
در بیانیه مولر گفته می شود متهمان در چارچوب پرونده ویکتور نتیشکو (یکی از 12 مامور احتمالی سازمان اطلاعات نظامی روسیه که واشنگتن آنها را بطور غیابی به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 امریکا متهم کرده) بسیاری از اسناد سرقت شده را وبسایت ویلی لیکس به چاپ رسانده اند.
در این بیانیه گفته می شود مکاتبات استون با هکری با نام مستعار Guccifer 2.0 پیدا شده که مسئولیت حمله سابری به ستاد انتخاباتی کلینتون را بر عهده گرفته و همچنین مکاتبات مشاور ترامپ با ویکی لیکس را پیدا کرده اند.
در چهارچوب تحقیقات مولر درباره دخالت احتمالی روسیه در انتخابات آمریکا به 31 نفر از جمله 5 تبعه امریکا ، یک هلندی و 25 شهروند روسیه اتهاماتی اقامه شده است. مسکو تمام این اتهامات را رد می کند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала