ترکیه جایگزنی پاترویوت آمریکایی را به جای اس-400 روسیه را رد کرد

© Sputnik / Sergey Malgavko /  مراجعه به بانک تصاویر ترکیه جایگزنی پاترویوت آمریکایی را به جای اس-400 روسیه را رد کرد
ترکیه جایگزنی پاترویوت آمریکایی را به جای اس-400 روسیه را رد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترکیه با توجه به تلاش های آمریکا از خرید سامانه اس-400 روسیه صرف نظر نخواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، امروز، شنبه 16 فوریه اعلام کرد: ما برای خرید اس-400 با روسیه قرارداد داریم، بنابراین یک گام هم عقب نمی توانیم بگذاریم.
پیش از این گزارش شده بود، که ایالات متحده آمریکا تهدید کرده است که اگر ترکیه از خرید اس-400 روسیه دست برندارد، آمریکا سیستم دفاع هوایی پاتریوت را به آنکارا نخواهد داد.
اردوغان گفت: ترکیه آماده خرید سیستم های پاتریوت آمریکایی است، اما در شرایطی که براساس منافع ما باشد. همکاری در تولید، تأمین اعتبار و تحویل زودهنگام، معیارهایی هستند که برای ما اهمیت داردند. اگر چه آنها (آمریکا) برای تحویل زودهنگام، نگاهی مثبت دارند، اما برای همکاری و اختصاص اعتبار اینچنین نیست.
شایان ذکر است که در تاریخ 14 فوریه، اردوغان پیش از مذاکره با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، اعلام کرد که واشنگتن به دلیل خرید اس-400 فشار زیادی به آنکار وارد کرده است.
ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو نیز اعلام کرد که کشورهای اتحادیه آتلانتیک شمالی به ویژه ایتالیا و فرانسه آماده ارائه سامانه دفاع هوایی SAMP/T به جای جنگ افزارهای روسیه به ترکیه هستند.
در ماه ژانویه مشخص شد که هیاتی از آمریکا برای مذاکره به مقامات ترکیه، عازم آنکار شده اند و از دولت ترکیه خواستار خرید سامانه پاتریوت به جای اس-400 روسیه شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала