وزیر خارجه آلمان: ساز وکار مالی اروپا حافظ برجام است

© AP Photo / Virginia Mayoوزیر خارجه آلمان: ساز وکار مالی اروپا حافظ برجام است
وزیر خارجه آلمان: ساز وکار مالی اروپا حافظ برجام است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کانال مالی اروپا با ایران به حفظ برجام کمک می کند.

به گزارش اسپوتنیک، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: کانال مالی اروپا به حفظ توافق نامه برجام درباره برنامه هسته ای ایران که منافع امنیتی اروپا محسوب می شود، کمک می کند.

به گفته وزیر خارجه آلمان، اتحادیه اروپا مجبور به حفظ همکاری اقتصادی با ایران پس از تحریم های ایالات متحده بود. "هایکو ماس" افزود: آلمان، فرانسه و انگلیس یک ساز و کاری ویژه مالی برای تسهیل تجارت با ایران ایجاد کردند.

وی ادامه داد: من موافق برنامه موشکی بالستیک ایران و نقش آن در خاورمیانه نیستم، اما ما برای حل و فصل بحران سوریه و تمن به ایران نیاز داریم. ما بر این باور هستیم که باید مسیری را طی کنیم که ما برای خود انتخاب کرده ایم. اقدام آلمان، فرانسه و انگلیس برای روابط مالی با ایران می تواند حضور ایران در برجام حفظ کند که این امر منافع امنیتی اروپا را در بر می گیرد.

وزیر امور خارجه آلمان اشاره کرد که اگر ایران از برجام خارج شود، برنامه هسته ای خود را از سر خواهد گرفت که این پیام خوشایندی نخواهد بود.

پنجاه و پنجمین کنفرانس امنیتی مونیخ عصر امروز به صورت رسمی و با موضوع بررسی مسائل امنیتی و چالش‌های سیاسی کار خود را آغاز کرد.این کنفرانس از 15 تا 17 فوریه (26 تا 28 بهمن) در مونیخ آلمان برگزار می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала