اعتراف بی بی سی به صحنه سازی حملات شیمیایی در سوریه

© Photo / Facebook/Penelope Stafylaاعتراف بی بی سی به صحنه سازی حملات شیمیایی در سوریه
اعتراف بی بی سی به صحنه سازی حملات شیمیایی در سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رائیم دالاتی ، برنامه ساز بی بی سی برای سوریه اعلام کرد فیلم برداری ها در بیمارستان شهر دومای سوریه پس از گویا حملات شیمیایی صحنه سازی بودند.

به گزارش اسپوتنیک، برنامه ساز بی بی سی در توئیتر نوشت:" من پس از شش ماه تحقیقات می توانم بگویم فیلم گرفته شده در بیمارستان شهر دوما صحنه سازی بود و در این بیمارستان قربانیان وجود نداشتند".
دالاتی نوشت:" حمله رخ داد و گاز سارین استفاده نشد اما ما باید در انتظار نتیجه گیری های سازمان منع سلاح شیمیایی باشیم تا درباره استفاده یا عدم استفاده از کلر صحبت کنیم اما بقیه کارها در رابطه با حمله صحنه سازی برای تشدید تاثیر گذاری بودند".
برنامه ریزی برای استفاده از گاز کلر علیه غیرنظامیان در سوریه - اسپوتنیک ایران
برنامه ریزی برای استفاده از گاز کلر علیه غیرنظامیان در سوریه
یادآور می شود پیشتر غرب دمشق را به حمله شیمیایی به شهر دومای سوریه در غوطه شرقی متهم کرده و به حملات نظامی تهدید می نمود. سازمان "کلاه سفیدها"برای اثبات حمله شیمیایی از فیلمی استفاده می کرد که در ان اهالی دوما از جمله کودکان دیده می شوند و پزشکان گویا تلاش می کردند آنها را از عواقب مواد سمی درمان کنند.
وزارت خارجه روسیه اعلام کرده بود که هدف از انتشار اسناد دروغین دربارهه استفاده ارتش سوریه از مواد شیمیایی، دفاع از تروریست ها و توجیه حملات نظامی خارجی به سوریه است. ضمنا ستاد کل ارتش روسیه روز 13 مارس سال گذشته از تدارک دسیسه شیه نظامیان در غوطه شرقی با صحنه سازی استفاده از سلاح شیمیایی سخن گفته بود.
درگیری مسلحانه در کشور سوریه از ماه مارس 2011 تا به حال ادامه دارد. طبق آمار سازمان ملل طی این مدت صدها هزار نفر کشته شده اند. دولت سوریه به رهبری بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در حال نبرد با گروه های مسلح گوناگونی است که بزرگترین آنها داعش و جبهه النصره هستند. اخیراً نیروهای دولتی سوریه به موفقیت های زیادی در مبارزه با نیروهای مخالف دست یافته اند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала