اظهار بی اطلاعی الجبیر از محل جسد جاشقجی

© Sputnik / Kirill Kallinikov /  مراجعه به بانک تصاویر اظهار بی اطلاعی الجبیر از محل جسد جاشقجی
اظهار بی اطلاعی الجبیر از محل جسد جاشقجی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر مشاور در امور خارجه عربستان از محل جسد "جمال خاشقجی" اظهار بی اطلاعی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجه عربستان طی مصاحبه با شبکه تلویزیونی CBS بار دیگر بر بی گناهی دولت عربستان در قتل جمال خاشقچی، روزنامه نگار سعودی تاکید کرد.

الجبیر، قتل جمال خاشقچی را یک تراژدی بزرگ و یک اشتباه خواند و افزود: این کار توسط مقامات دولت عربستان انجام شد که خارج از حوزه اختیاراتشان عمل کردند و تحقیقات دولت عربستان به بازداشت تعدادی از مقامات منتهی شده است.

وی در ادامه گفت: ولیعهد هیچ نقشی در این موضوع نداشته است. هیچ دستوری از سوی وی برای قتل جمال خاشقچی داده نشده و تمام کشور به دلیل این اتفاق در شوک قرار دارد.

وی از پاسخ به سوالی درخصوص گزارش‌ها در اینباره منتشر شده در رسانه‌ها طفره رفت و گفت که حاضر به اظهارنظر در ارتباط با گزارش‌هایی نیست که به منابع آگاه ارجاع می‌دهند.الجبیر همچنین گفت که ما از محل جسد "خاشقجی" اطلاعی نداریم.

جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که از سال 2017 در آمریکا تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست بود، روز 2 اکتبر پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. پس از مدتی ابهام درباره این قضیه ، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتبر گزارش دادند، خاشقجی در جریان نزاع با کارکنان سرکنسولگری جان خود از دست داده است. در این رابطه 18 نفر بازداشت شده و اکنون بازجویی از آنها جریان دارد. مقامات عربستان تلاش می ورزند حقیقت را کشف کرده و همه مقصران را تحت تعقیب قضایی قرار داده و مجازات کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала