پیش نویس قطعنامه روسیه در حمایت از ونزوئلا

© REUTERS / Carlos Garcia Rawlinsپیش نویس قطعنامه روسیه در حمایت از ونزوئلا
پیش نویس قطعنامه روسیه در حمایت از ونزوئلا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه پیش نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد ونزوئلا را تهیه کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از یک منبع دیپلماتیک، روسیه پیش نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد خود را در مورد ونزوئلا تهیه نموده است.

رهبر اپوزیسیون ونزوئلا تغییر حکومت در این کشور را به نفع روسیه دانست - اسپوتنیک ایران
رهبر اپوزیسیون ونزوئلا تغییر حکومت در این کشور را به نفع روسیه دانست

این منبع در این خصوص گفت: "روسیه پیش نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد خود را در حمایت از ونزوئلا آماده کرده است."
این در حالی است که پیش از این، رسانه ها گزارش دادند که ایالات متحده می خواهد پیش نویس قطعنامه شورای امنیت خود را در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری جدید در ونزوئلا ارائه دهد.
لازم به ذکر است که 23 ژانویه اعتراضات علیه "مادورو" رئیس جمهور کنونی ونزوئلا آغاز شد و در پی این حوادث، "خوان گوایدو" رئیس پارلمان این کشور در همان روز خود را رئیس جمهور موقت ونزوئلا نامید. کشورهای گروه لیما به غیر از مکزیک، آمریکا، آلبانی، گرجستان، سوئیس و سازمان کشورهای آمریکایی و تعدادی از کشورهای اروپایی از ریاست جمهوری موقت گوایدو حمایت کردند. کشورهای روسیه، بولیوی، ایران، کوبا و نیکاراگوآ، السالوادور، ترکیه، بلاروس و چین ضمن حمایت از مادورو، از طرفین درگیر در بحران خواستند از راه مسالمت آمیز به حل و فصل مسائل بپردازند و مخالفت خود با دخالت خارجی در امور داخلی کشورها را اعلام کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала