روسیه نسل جدیدی از ساعت‌‌های فوق دقیق اتمی نوری می‌سازد

© Fotolia / Lassedesignenروسیه نسل جدیدی از ساعت‌‌های فوق دقیق اتمی نوری می‌سازد
روسیه نسل جدیدی از ساعت‌‌های فوق دقیق اتمی نوری می‌سازد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه نسل جدیدی از ساعت‌های فوق دقیق اتمی نوری به همراه نسخه تلفن همراه آن خواهد ساخت.

به گزارش اسپوتنیک، موسسه تحقیقات فیزیکی و فنی روسیه از توسعه ساعت‌ فوق دقیق اتمی نوری نسل جدید که دقیق‌ترین زمان را در روسیه حفظ خواهد کرد به همراه نسخه تلفن همراه آن، خبر داد.

انفجار هسته ای - اسپوتنیک ایران
ساعت مقاوم در مقابل انفجار اتمی

سرگئی دانچنو، مدیر کل این موسسه گفت: امروزه سرعت بالای توسعه فن آوری نیازمند میزان دقت فوق العاده بالا علوم پایه است. موسسه تحقیقات فیزیکی و فنی روسیه در واقع نسل دوم ساعتهای نوری را ارائه خواهد داد. وظیفه اصلی ما ایجاد ابزار و عناصری است که دقیق ترین زمان را حفظ کرده و در زیرساخت اقتصاد دیجیتالی کشور کار کنند. موسسه ما به روسیه کمک می کند تا جای پای خود را در فهرست قدرت های پیشرفته تکنولوژیک جهان محکم کند.
این موسسه همچنین اعلام کرد که دقت ساعت نوری روسی به طور عمده با استفاده از تکنولوژی برودتی افزایش خواهد یافت. دانش و آگاهی عملی نیز برای برای بهبود ثبات در تولید زمان استفاده خواهند شد. این موسسه علاوه بر بهبود ساعت‌های اپتیکی بر روی قابلیت‌های فشرده کردن حجم و قابل حمل نمودن این ساعت‌ها نیز در حال فعالیت است.
گفتنی است این دستگاه در آزمایشگاه های مؤسسات آموزشی تخصصی و همچنین در جهت بهبود دقت موقعیت های سیستم های ناوبری، در زمینه ارتباطات از راه دور، صنعت هوافضا، در زیرساخت های وسایل نقلیه بدون سرنشین و در دیگر زمینه های دارای تکنولوژی پیشرفته، مورد استفاده قرار می گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала