آیا نام عربستان به فهرست سیاه پولشویی در اروپا اضافه خواهد شد؟

© Fotolia / Andrey Burmakinآیا نام عربستان به فهرست سیاه پولشویی در اروپا اضافه خواهد شد؟
آیا نام عربستان به فهرست سیاه پولشویی در اروپا اضافه خواهد شد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کمیسیون اروپا قصد دارد نام کشورهای عربستان سعودی و پاناما را به فهرست سیاه کشورهایی که در زمینه مقابله با پولشویی ناکام بوده اند، اضافه کند.

 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم ، روزنامه فایننشال تایمز امروز جمعه به نقل از منابع آگاه اتحادیه اروپا نوشت: کمیسیون اروپا در حال برنامه ریزی برای قراردادن نام عربستان سعودی و پاناما در فهرست سیاه کشورهایی است که در مقابله با پولشویی ناموفق بوده اند.
این گزارش افزود: اتحادیه اروپا در حالی قصد دارد نام این دو کشور را به فهرست سیاه پولشویی اضافه کند که آلمان، فرانسه و انگلیس با این اقدام مخالفت کرده اند.

پولشویی یعنی تلاش برای قانونی کردن درآمدهای حاصله از راه های غیر مشروع یکی از معضل های جهانی است. برای مبارزه با این پدیده گروه ویژه اقدام مالی (Financial Action Task Force — FATF) در سال 1989 به ابتکار کشور‌های عضو گروه «جی 7» شکل گرفت تا بررسی‌هایی درباره وضعیت قوانین مبارزه با پولشویی در بازار‌های مختلف مالی را در سرتاسر جهان انجام دهد و نتیجه آن را در جلسات هر چهار ماه یک بار خود به اطلاع کشور‌های عضو برساند تا این کشور‌ها بتوانند ریسک سرمایه‌گذاری در بازار‌های مالی هدف را بررسی و در مورد سرمایه‌گذارانی که به «کشور‌های مشکوک» می‌روند احتیاط کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала