پیش بینی وقوع هرج و مرج در سراسر جهان

© Photo / Roskosmos / Oleg Artemievپیش بینی وقوع هرج و مرج در سراسر جهان
پیش بینی وقوع هرج و مرج در سراسر جهان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان دانشگاه مک گیل کانادا به این نتیجه رسیده اند که آب شدن یخ های قطبی دارای پییامدهای غیر قابل پیش بینی برای آب و هوای کره زمین خواهد بود و از جمله شرایط طبیعی و دمای هوا در سراسر جهان بطور غیر مترقبه تغییر خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از EurekAlert!، پژوهشگران سناریوهای تغییر آب و هوا را مطابق با سیاست فعلی در راستای کاهش سریع مساحت یخچال های طبیعی در شمالگان و جنوبگان و تاثیر این روند در دمای اقیانوس ها و هوا تا سال 2100 را پیش بینی کردند.
طبق مدل تهیه شده، دمای متوسط جهان به میزان 3 تا 4 درجه بالا رفته و در نتیجه مقدار زیادی آب گرم از گروئلند و سپر یخی جنوبگان وارد اقیانوس جهانی خواهد شد.
این وضع باعث بر هم خوردن جریانات دریایی و تغییر دمای متوسط سالانه هوا در سراسر کره زمین خواهد گردید. مثلاً ورود آب گرم به جریان اقیانوسی گلف استریم آنرا تضعیف کرده و در نتیجه دمای هوا در شمالگان، شرق کاناداو آمریکای مرکزی افزایش پیدا خواهد کرد. برعکس دما هوا در شمال غربی اروپا پایین خواهد آمد.
علاوه بر این دردوره بین سالهای 2065 و 2075 سطح آب دریاها به سریع ترین شکل بالا خواهد آمد اما این پدیده در همه جا رخ نخواهد داد. مثلاً در نزدیکی مناطق قطبی سطح آب پایین آمده و برعکس جزایر اقیانوس آرام زیر آب خواهند رفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала