مخالفت آیت‌الله سیستانی با تبدیل عراق به پایگاهی برای ضربه زدن به سایر کشورها

© AP Photo / Hadi Mizbanمخالفت آیت‌الله سیستانی با تبدیل عراق به پایگاهی برای ضربه زدن به سایر کشورها
مخالفت آیت‌الله سیستانی با تبدیل عراق به پایگاهی  برای ضربه زدن به سایر کشورها - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیت الله علی سیستانی، مرجع شیعیان عراق در دیدار با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق، بر مخالفت این کشور با تبدیل آن به مرکزی برای آسیب رساندن به کشورهای دیگر تاکید کرد.
به گزارش اسپوتنیک، این سخنان به دنبال سخنان چندی پیش دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ایراد شده که گفت ایالات متحده قصد دارد حضور نظامی خود در عراق را برای نظارت بر ایران و کل خاورمیانه حفظ کند.
به گزارش رسانه های ایران ، آیت الله علی سیستانی پیش از ظهر امروز در شهر نجف با خانم «جنین هنیس پلاسچارت»، نماینده جدید دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس هیئت مساعدت سازمان در عراق دیدار کرد. 
مرجع شیعیان عراق خاطرنشان کرد بغداد خواهان برقراری روابط مناسب و متعادل با همه کشورهای همسایه و سایر دولت های صلح دوست بر اساس منافع مشترک و بدون دخالت در امور داخلی خود و یا آسیب رساندن به حاکمیت و استقلال آن می باشد و نمی پذیرد که مرکزی برای آسیب رساندن به هیچ کشور دیگری باشد.
عراق - اسپوتنیک ایران
آمریکا تهدیدی برای امنیت عراق و ایران
دسامبر 2018 ترامپ بدون اطلاع قبلی از عراق دیدار نمود. در این سفر وی با نیروهای ایالات متحده دیدار کرد. رئیس جمهور آمریکا در این دیدار اعلام کرد که قصد ندارد نیروهایش را از این کشور عربی خارج کند، زیرا که عراق می تواند مبنایی برای عملیات علیه تروریست ها در سوریه باشد.
ترامپ در عراق گفت: ما هزینه زیادی را برای ساخت این پایگاه فوق العاده (در عراق) صرف نمودیم. ما می‌توانیم آنرا نگه داریم. یکی از دلایلی که من می خواهم آن را حفظ کنم این است که من می خواهم ایران را تحت نظر داشته باشم، زیرا ایران یک مشکل واقعی است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала