واکنش نماینده حزب دموکرات آمریکا به دلایل ترامپ برای خروج از برجام

© REUTERS / Mike Segarواکنش نماینده حزب دموکرات آمریکا به دلایل ترامپ برای خروج از برجام
واکنش نماینده حزب دموکرات آمریکا به دلایل ترامپ برای خروج از برجام - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به سخنان ترامپ در خصوص دلایل خروج از برجام واکنش داد.

به گزارش اسپوتنیک، تولسی گابارد، یکی از نماینده‌های حزب دموکرات و نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ به سخنان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در خصوص دلایل خروج این کشور از توافق هسته‌ای با ایران واکنش نشان داد.
گابارد در حساب توئیتر شخصی خود نوشت: اقدامات ترامپ مبنی بر خروج از توافق هسته‌ای احتمال آن را بالاتر می‌برد که آن‌ها (ایرانی‌ها) برنامه سلاح‌های هسته‌شان را از سر بگیرند و کره شمالی نیز برنامه‌های هسته‌ایش را متوقف نکند. این باعث می‌شود که از ایمنی مردم، کشور و جهان‌مان کاسته شود.

این توئیت نماینده‌ حزب دموکرات در کنگره در واکنش به سخنان ترامپ در سخنرانی سالانه وی در کنگره که اظهار کرده بود برای اطمینان حاصل کردن از آنکه این حکومت دیکتاتوری هیچ‌گاه به سلاح هسته‌ای دست پیدا نمی‌کند، آمریکا را از توافق هسته‌ای فاجعه‌بار ایران خارج کردم و در پاییز گذشته، سخت‌ترین تحریم‌هایی را که تاکنون بر کشوری اعمال شده‌اند بر این کشور اعمال کردم.

در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала