لاریجانی از کافی بودن قدرت ایران برای مقابله با ماجراجویی آمریکا سخن گفت

© AP Photo / Vahid Salemiلاریجانی از کافی بودن قدرت ایران برای مقابله با ماجراجویی آمریکا سخن گفت
لاریجانی از کافی بودن قدرت ایران برای مقابله با ماجراجویی آمریکا سخن گفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس قوه مقننه ایران با بیان اینکه علی‌رغم تمام تلاش‌های آمریکا و خروج این کشور از برجام صحنه اتفاقات بین‌المللی به نفع آن‌ها نیست، گفت: قدرت امنیتی و دفاعی ایران برای مقابله با ماجراجویی آمریکا کافی و به حد نیاز است.

 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن بیان این مطلب خاطرنشان کرد هدف امریکا در شرایط فعلی عصبانیت ایران است، کنفرانس لهستان از نمونه‌های اقدامات بارز آمریکا برای ایجاد عصبانیت و عملیات روانی علیه ایران است. شکست آمریکا در این کنفرانس مشخص‌ شده و احتمالاً در آینده در فکر برگزاری کنفرانس دیگری خواهند بود.
لاریجانی افزود: در مسئله برجام امروز کشورهای بزرگ حمایتی از آمریکا نمی‌کنند اما به دلیل برخی منافع اقتصادی با آمریکا در برخی امور همراهی می‌کنند، آمریکا از سیطره اقتصادی خود برای ایجاد هراس در دل شرکت‌های بزرگ استفاده می‌کند، توطئه‌های آمریکا چالش‌هایی نیز برای تنگناهای اقتصادی کشور به وجود آورده است.
وی عنوان کرد: نقاط قوت دفاعی کشور تقویت می‌شود امسال از محل صندوق توسعه ملی برای تقویت این بخش بودجه ویژه‌ای در نظر گرفته‌شده است. قدرت امنیتی و دفاعی ایران برای مقابله با ماجراجویی آمریکا کافی و به حد نیاز است. 
ادامه حضور نظامی آمریکا در عراق برای نظارت بر ایران - اسپوتنیک ایران
ادامه حضور نظامی آمریکا در عراق برای نظارت بر ایران
روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهور امریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی خود ادامه دهند.
دونالد ترامپ درماه مه سال 2018 از برجام خارج شد. وی احیای تحریم های گذشته و وضع تحریم های مکمل علیه ایران را اعلام کرد و افزود کشورهایی که با ایران به همکاری تجاری ادامه بدهند نیز شامل تحریم خواهند شد. بخشی از تحریم های آمریکا علیه ایران 7 اوت سال 2018 اجرایی شد. واشنگتن اعلام کرد قصد دارد صادرات نفت ایران را به صفر برساند و از خریداران نفت ایران خواست از اینکار خودداری ورزند. روز 5 نوامبر تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران اجرایی شد. واشنگتن در خصوص کشورهای چین،هند،ایتالیا،یونان،ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه معافیت های موقت از تحریم نفتی اعلام کرد.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала