پرتاب نخستین ماهواره سعودی به فضا + ویدئو

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر پرتاب نخستین ماهواره سعودی به فضا + ویدئو
پرتاب نخستین ماهواره سعودی به فضا + ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بامداد چهارشنبه 6 فوریه، ماهواره مخابراتی SGS-1 سعودی از پایگاه کورو در اقلیم فرانسوی گوایانا واقع در شمال آمریکای جنوبی به فضا پرتاب شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العربیه، این ماهواره، نخستین ماهواره مخابراتی است که مالکیت آن به طور کامل از آن عربستان سعودی است و  قرار است از ایستگاه‌های زمینی در عربستان راه اندازی و کنترل شود.
ماهواره سعودی برنامه‌های متعددی فراهم می‌کند که شامل تماس با پنهای باند بالا، تماس‌های امن و فراهم کردن خطوط تماس برای مناطق شبه دور افتاده و مناطق فاجعه دیده می‌شود.
شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد سعودی آوریل گذشته در جریان حضورش در شرکت لاکهید مارتن در دره سیکیلون شهر سان فرانسیسکوی آمریکا روی آخرین قطعه نخستین ماهواره مخابراتی سعودی امضا کرده بود و نوشته بود «بر فراز ابرها».
او از پیشرفته‌ترین فن‌آوری‌های شرکت لاکهید مارتن در زمینه فناوری‌های پیشرفته هوافضا، تجهیزات نظامی، پدافند هوایی، صنایع موشکی، ارتباطات ماهواره‌ای، امنیت اطلاعات و همچنین سامانه پدافند هوایی THAAD با فناوری بسیار پیشرفته دیدن کرده بود.
عربستان سعودی ضمن انجام رایزنی‌هایی با مقامات شرکت لاکهید مارتن در نظر دارد تا با خرید سامانه دفاع هوایی THAAD، فناوری‌های آن را بومی‌سازی کند.
یادآور می شود ایران نیز طی سال های طولانی برنامه های فضایی خود را توسعه و بسط میدهدتعدادی از ماهواره ها از جمله با نام های ناهید، امید، مصباح1، مصباح 2 و سینا را به فضا پرتاب کرده است. 
دستاوردهای اصلی پرتاب یک ماهواره با میمون به فضا بوده است. پیشتر ایران برنامه پرتاب انسان به فضا را نیز داشت اما در سال 2017 دولت تصمیم گرفت که از اجرای این پروژه امتناع نماید از آنجا که بسیار گران تمام می شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала