سوریه پیش شرط های اتحادیه عرب را رد کرد

© REUTERS / Mohamed Abd El Ghanyسوریه پیش شرط های اتحادیه عرب را رد کرد
سوریه پیش شرط های اتحادیه عرب را رد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون وزیر خارجه سوریه هرگونه پیش شرط برای بازگشت این کشور به اتحادیه عرب را رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، فیصل المقداد، معاون وزیر خارجه سوریه گفت: کسانی‌که تلاش می‌کنند سوریه را نادیده بگیرند و یا شروطی برای بازگشت آن به اتحادیه عرب تحمیل کنند، هرگز موفق نخواهند شد.

الفیصل افزود: آنچه که برای سوریه اهمیت دارد موقعیت آن در منطقه و مشارکتش در تمامی مسائل سرنوشت‌ساز امت عربی است. سوریه نمی‌تواند هرگز تسلیم این باج‌خواهی‌ها شود و درخصوص مسائل داخلی و مسائل عادلانه‌اش کوتاه بیاید.

وی در عین حال اظهار داشت که فشارهای منطقه‌ای و بین‌المللی مانع از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و بازگشایی سفارتخانه‌های خارجی در این کشور می‌شود.

رسانه‌ها پیشتر یکی از موانع بازگشت سوریه به اتحادیه عرب را شرط برخی کشورهای عرب درباره تجدیدنظر دمشق در روابط خود با ایران عنوان کرده‌اند.

این دیپلمات ارشد سوریه درباره کنفرانس بروکسل نیز گفت: «ما مخالف کنفرانس اول بروکسل هم بودیم و الان نیز مخالف کنفرانس دوم بروکسل هستیم؛ چرا که دولت سوریه به چنین کنفرانس‌هایی دعوت نشده است. آنها این کنفرانس‌ها را برای تحمیل محدودیت‌های بیشتر جهت هرگونه کمک‌رسانی احتمالی به سوریه برگزار می‌کنند.»

المقداد از سازمان ملل متحد نیز خواست در کنفرانس بروکسل مشارکت نکند؛ زیرا هدف اساسی آن اعمال شروط سیاسی است؛ به بیانی دیگر، آنچه را که کشورهای غربی نتوانستند در میدان به سوریه تحمیل کنند تلاش خواهند کرد در عرصه سیاسی آنها را تحمیل کنند و این امر هرگز محقق نخواهد شد؛ چرا که ملت ما آزاده، مستقل و دارای حاکمیت است و رئیس‌جمهوری سوریه، بشار اسد این ملت بزرگ را رهبری می‌کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала