واکنش پوتین به خروج آمریکا از پیمان INF

© Sputnik / Alexey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین تعلیق عضویت روسیه در پیمان INF را اعلام کرد
پوتین تعلیق عضویت روسیه در پیمان INF را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد پاسخ مسکو به تصمیم آمریکا درباره تعلیق عضویت خود در پیمان منع موشک های هسته ای میان برد و کوتاه برد(INF) متقارن خواهد بود و روسیه نیزعضویت خود در این پیمان را به حالت تعلیق در می آورد.

 

به گزارش اسپوتنیک، پوتین در دیدار با سرگئی شویگوف وزیر دفاع روسیه ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: "حالا که آمریکایی ها تعلیق عضویت خود در پیمان منع موشک های هسته ای میان برد و کوتاه برد را اعلام کرده اند، ما نیزعضویت خود در این پیمان را به حالت تعلیق در می آوریم و مثل آنها به کارهای تحقیقاتی و آزمایشی در این زمینه می پردازیم".
فراخوان لهستان به استقرار موشک های هسته ای آمریکا در اروپا - اسپوتنیک ایران
فراخوان لهستان به استقرار موشک های هسته ای آمریکا در اروپا
یشتر دونالد ترامپ چند ساعت بعد از اعلام رسمی خروج موقت ایالات متحده آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، در بیانیه ای روسیه را متهم کرد که برای یک مدت طولانی این پیمان را بدون هیچ مجازاتی، نقض کرده است و به همین دلیل، آمریکا از این پیمان به مدت 6 ماه خارج می شود.
در این بیانیه که روز جمعه، اول فوریه در سایت کاخ سفید منتشر شد، آمده است: روسیه به طور پنهانی یک سیستم ممنوعه موشکی را توسعه می دهد و می خواهد آن را مستقر کند.
در بیانیه دونالد ترامپ آمده: ایالات متحده آمریکا گزینه هایی را برای پاسخ نظامی به نقض تعهدات روسیه در پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد آماده می کند تا برترى مسكو در عرصه نظامى-دفاعى از بين برود.
دونالد ترامپ در 20 اکتبر 2018 اعلام کرده بود که به دلیل نقض مکرر این پیمان توسط روسیه، آمریکا از این پیمان خارج خواهد شد.
پیمان منع موشک های هسته ای میان برد و موشک های برد کوتاه 8 دسامبر 1987 در زمان سفر میخائیل گورباچف به واشنگتن به امضا رسید. برای نخستین بار موشک هایی با برد از 500 تا 1000 و از 1000 تا 5000 کیلومتر شامل کاهش شدند از جمله موشک های نوع «ار-12 و ار-14» که اتحاد شوروی در سال 1962 در کوبا مستقر کرده بود و بحران کارائیب را دامن زد.
در ماه مه 1991 این پیمان کاملا اجرا شد و تا آن زمان اتحاد شوروی 1752 موشک بالستیکی وکروز زمین پایه را نابود کرده بود و آمریکا 859 موشک از این نوع را.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала