کشف راز آرامگاه فرعون جوان مرگ مصر باستان

© AP Photo / Nariman El-Moftyکشف راز آرامگاه فرعون جوان مرگ مصر باستان
کشف راز آرامگاه  فرعون جوان مرگ مصر باستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناسانی که طی ده سال آرامگاه توتانخامون، فرعون مصر باستان را مرمت و بازسلزی کرده اند، راز لکه های مرموز در روی دیوار این آرامگاه را کشف نمودند.

حفاری های باستان شناسی در مصر - اسپوتنیک ایران
مقبره ای به قدمت 4 هزار سال+عکس
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه دیلی میل، گفته می شود این لکه ها که هنگام پیدا شدن آرامگاه توتانخامون در اوایل قرن بیستم مشاهده شده اند در واقع آثار باکتری های مرده هستند.
مرمت و بازسازی آرامگاه توتانخامون توسط کارشناسان مرکز گتی به همراه وزارت آثار باستانی مصر صورت گرفت که در جریان آن نقش و نگارهای دیواری آن احیا و پاکسازی شد اما لکه های روی دیوار آرامگاه برای مطالعات بعدی بدست نخورده باقی ماندند. حالا معلوم شده این لکه ها که طی ده سال اندازه آنها تغییر نکرده، در واقع باکتری های مرده هستند و برای مومیایی فرعون توتانخامون ضرر ندارند.
این فرعون از سال 1332 تا سال 1323 قبل از میلاد یعنی مدت 9 سال در مصرباستان حکومت کرد. توتانخامون در ده سالگی فرعون شد و در سن 19 سالگی از دنیا رفت. آرامگاه این فرعون را در سال 1922 میلادی کشف کردند. مدت طولانی مطالب زیادی درباره "نفرین شده" بودن این آرامگاه و خطرناک بودن سرو کار داشتن با آن در مطبوعات و رسانه ها منتشر می شد اما با گذشت زمان نادرست بودن این شایعات ثابت شده و اکثریت باستان شناسانی که در کارهای حفاری برای کشف آرامگاه توتانخامون شرکت نمودند، عمرهای طولانی داشته اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала