پیدا شدن "سوپرباکتری‌ها" در شمالگان

CC0 / Pixabay / پیدا شدن "سوپرباکتری‌ها" در شمالگان
پیدا شدن سوپرباکتری‌ها در شمالگان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
این سوپرباکتری‌ها ده سال قبل در هند کشف شده بودند اما هیچ‌کس نمی‌داند که چگونه آنها توانستند به این سرعت و اینقدر زود در سراسر جهان پخش شوند.
خطر مرگ میلیونها انسان در آینده به علت بی اثر شدن آنتی بیوتیک ها - اسپوتنیک ایران
خطر مرگ میلیونها انسان در آینده به علت بی اثر شدن آنتی بیوتیک ها
به گزارش اسپوتنیک، پژوهشگران در روی یخ‌های منطقه سوالبار در شمالگان سوپرباکتری‌های مقاوم در برابر اکثریت آنتی‌بیوتیک‌ها را پیدا کرده اند.
یکی از تهدیدات مهمی که نسل‌های آینده با آن مواجه خواهند شد، کاهش تاثیر آنتی‌بیوتیک‌ها در مقابل "سوپرباکتری‌ها" می‌باشد.
سوپرباکتری‌ها دیگر یک فرضیه نبوده، و در حال حاضر تقریباً درسراسر جهان وجود دارند. در اکثریت موارد، حتی اقدامات شدید علیه آنها تاثیر ندارد و مبتلا شدن به آنها خطر مرگ را به همراه می آورد.
در حال حاضر پزشکان تلاش می کنند تا دارویی برای مبارزه با این میکروب‌ها پیدا کنند، اما سرعت پخش آنها در سراسر جهان، فراتر از تصور است. اخیراً محققان علایم این میکروب‌ها را در سوالبار یکی از مناطق دور دست جهان یافته اند.
این باکتری‌ها دارای blaNDM-1 ،ژن مقاوم در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها می‌باشد که برای نخستین بار ده سال قبل در بیمارستان های شلوغ هند کشف شده بود.
پس از دو سال این ژن در باکتری‌های موجود در آبگیر های دهلی نو دیده شد.
از آن زمان این باکتری سفرش به سراسر جهان را آغاز کرد و حالا حتی به منطقه شمالگان رسیده است.
دیوید گرم، رهبر پژوهشگران در اطلاعیه مطبوعاتی منتشره خاطرنشان ساخت که تا به حال مناطق قطبی از جمله سیستم های زیست محیطی دست نخورده محسوب می شدند اما حالا در آنها نیز blaNDM-1 ، ژن مقاوم در برابر آنتی بیوتیک ها کشف شده است. 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала