نگرانی های عید ایرانی ها

© Photo / Soheil Ghanbarzadeh قصابی
قصابی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در ایران قصد دارند مانع از قاچاق محصولات دامی برای بازار شب عید بشوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، وزیر جهاد و کشاورزی از مردم خواست نگران بازار شب عید نباشند.

وزیر جهاد و کشاورزی در این خصوص گفت:«قیمت دام زنده باید هرکیلو حدود 24 هزار تومان باشد، اما در حال حاضر تا 40 هزار تومان افزایش یافته و سبب شده قیمت گوشت لاشه تا 100 هزار تومان افزایش یابد. بخشی از افزایش هزینه‌ها و قیمت‌ها طبیعی است، چرا که نرخ ارز ترجیحی و قیمت نهاده‌هایی که از خارج کشور وارد می‌شود، تغییر کرده است. عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای مقابله با قاچاق محصولات دامی جزم شده و نیروی انتظامی نیز برخوردهای لازم را با متخلفان این حوزه انجام می‌دهد.

حجم بیشتر گوشت مورد نیاز کشور از داخل تامین می‌شود و واردات گوشت سهم کمی را در بر دارد. حداکثر 15 درصد گوشت کشور از خارج تامین می‌شود که نمی‌تواند تاثیر چندانی روی تقاضا داشته باشد.

قیمت کنونی مرغ بر اساس قیمت مصوب سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده 9 هزار و 800 تومان است. تولید مرغ امسال نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش و نسبت به چهار ماه گذشته نیز حدود 15 درصد افزایش تولید داشته که با توجه به میزان تولید اگر توافق قیمتی صورت گیرد مشکلی در تامین مرغ شب عید وجود نخواهد داشت.

قیمت گوشت منجمد در بازار حدود 33 هزار تومان و گوشت گوسفندی حدود 40 هزار تومان است که امیدوارم این گوشت به گروه‌های هدف برسد».

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала