قدرت موشک های روسی برای زندگی آمریکائیان+ویدئو

© Photo / Youtube / Russian Ministry of Defenseموشک سنگین بالستیک – سرمت
موشک سنگین بالستیک – سرمت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناس روسیه به ارزیابی قدرت موشک «سرمت» روسی برای کشور آمریکا پرداخت.

به گزارش اسپوتنیک، قدرت 10 موشک بالستیکی بین قاره ای «ار اس-28 سرمت» برای نابودی تمام ساکنان آمریکا کافی خواهد بود.

آلکسی لئونوف کارشناس نظامی روسیه در این خصوص گفت:«همه می دانند که در هیروشیما و ناکازاکی حدود 100 هزار نفر در هر شهر جان خود را بر اثر بمباران اتمی از دست دادند که پس از 5 سال این تعداد دوبرابر شد. در سال 1945 قدرت بمب اتمی بطور متوسط 20 کیلوتن بود یعنی هر کیلوتن در یک لحظه 5000 نفر را به کام مرگ کشاند».

یک موشک می تواند از 6,75   تا  7,5مگاتن مواد هسته ای را با خود منتقل کند که در مناطق پر جمعیت آمریکا باعث مرگ از 33 تا 37 میلیون نفر خواهد شد. بدین ترتیب بنا به ارزیابی کارشناس نظامی،  برای نابودی کل جمعیت آمریکا فقط 10 موشک «سرمت» کافی خواهد بود.

وزن موشک بالستیکی قاره پیمای «سرمت» بیش از 200 تن بوده و آنرا می توان به کلاهک های هسته ای مسلح کرد و وسایل دفاع موشکی با دشواری می توانند آنرا رهگیری کنند. علاوه بر این تعداد بلوک های رزمی سرمت بیشتر از موشک «وایوودا» است که فعلا قوی ترین موشک بالستیکی قاره پیما در جهان است.

موشک «سرمت» که کار ساخت آن در سال 2009 آغاز گردید و جزو موشک های فوق سنگین است. این موشک با سوخت مایع کار می کند و از سکوهای زیرزمینی پرتاب می شود. سرمت در دوره سالهای 2019 و 2020 به ارتش تحویل داده شده و فعال خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала