آمریکا به دنبال کودتا در ونزوئلا

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا به دنبال کودتا در ونزوئلا
آمریکا به دنبال کودتا در ونزوئلا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحده، آمریکا را به تلاش برای ایجاد کودتا در ونزوئلا محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، در نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد اظهار داشت که واشنگتن در تلاش برای ایجاد یک کودتا در ونزوئلا است و چنین اقدامات تهدیدی بزرگ برای صلح جهان می‌باشد.

تظاهرات حامیان مادورو  در ونزوئلا - اسپوتنیک ایران
تظاهرات حامیان مادورو در ونزوئلا

نبنزیا گفت: "در واقع واشنگتن در برابر چشمان ما، بی وقفه و با نقض همه موازین حقوق بین الملل تلاش به ایجاد کودتا در این کشور می‌کند." وی همچنین افزود که این وضعیت باید به مفهوم تهدیدی برای ونزوئلا در نظر گرفته شود.
نمایده دائم روسیه در سازمان ملل متحده همچنین گفت: "اگر چیزی تهدیدی برای جهان محسوب شود، آن اقدامات بی شرمانه و تهاجمی ایالات متحده و متحدانش با هدف سرنگون کردن رئیس جمهور قانونی ونزوئلا است."
شایان ذکر است، در تاریخ 23 ژانویه، خوان گوایدو رهبر مخالفان رئیس جمهور ونزوئلا و رئیس سابق مجلس ملی این کشور خود را رئیس جمهوری موقت اعلام نمود. مادورو این کار را کودتا نامیده و قطع مناسبات دیپلماتیک ونزوئلا با امریکا را اعلام نمود. پس از این، کشورهای آمریکا، کانادا، دانمارک، برزیل، آرژانتین، شیلی، کلمبیا و آلبانی و گرجستان را به عنوان رئیس جمهور تایید کردند. اما، ایران روسیه، کوبا، مکزیک، ترکیه وتعدادی دیگر از کشورها از رئیس جمهور قانونی مادورو حمایت کردند. ارتش ونزوئلا از رئیس جمهوری قانونی این کشور نیکولاس مادورو پشتیبانی می کند. وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای، واشنگتن را به نادیده گرفتن قوانین بین المللی متهم کرده و هشدار داد که دخالت نظامی خارجی در این کشور می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала