کانال های مالی و اقلام برجامی

© Photo / Zahra Ahmadiتهران
تهران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کانال ویژه مالی نباید فقط مختص اقلام بشردوستانه باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، اروپا تلاش می کند کانال ویژه مالی با ایران هرچه سریعتر راه اندازی شود. اما این کانال مالی نباید فقط مختص اقلام بشردوستانه مانند دارو باشد.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران در این خصوص گفت:«از آنجا که ایران از تعهداتش در برجام تخطی نکرده، انتظار داریم کانال های مالی، همه اقلام غیرتحریمی(برجامی) را شامل شود.

معتقدیم فشار آمریکا بر اروپا یک تهدید بزرگ برای اروپاست. اگر آمریکا در مقاصد خود موفق شود، اروپایی ها باید شاهد یک اتفاق ناخوشایند برای تجارت جهانی باشند. ما برجام را با یک کشور امضا نکرده ایم که خروج آن کشور، توافق را از بین ببرد. ما برجام را با 6 کشور امضا کردیم که یکی از آنها آمریکا بوده است. اگر وزن یک کشور از پنج کشور دیگر بیشتر است، آیا از این به بعد چنین تعهداتی ارزش دارد؟ آیا اروپا در زمان امضای قرارداد، اجازه اجرایی کردن آن را دارد؟ در شرایط کنونی، عملا امضای آنها می تواند بی اثر باشد.

اروپایی ها بیشتر از ما باید برای فراهم کردن شرایط مورد نیاز مبادلات تجاری تلاش کنند زیرا در غیر این صورت، بعد از این، معاهده هایی که با اروپا امضا می شود ارزش چندانی نخواهد داشت.با این حال ما خودمان را خیلی وابسته به این نهادها و کانال های واسطه ای نکرده و معتقدیم باید از ظرفیت خود استفاده کنیم، از آنجا که 40 سال است در چنین شرایطی به سر می بریم، اگر خیلی بخواهیم به این گفتارها تکیه کنیم بیشتر از گذشته آسیب خواهیم دید».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала