ایران، نگران تکرار سناریوی خاشقچی برای مرضیه هاشمی

© AP Photo / Press TVایران، نگران تکرار سناریوی خاشقچی برای مرضیه هاشمی
ایران،  نگران تکرار سناریوی خاشقچی برای مرضیه هاشمی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی نسبت به تکرار سناریوی قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی در کنسولگری سعودی در استانبول برای مرضیه هاشمی در زندان های آمریکا هشدار داد.

 

به گزارش اسپوتنیک، دکتر پیمان جبلی معاون برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی این مساله را در حاشیه تحصن اعتراضی اعضای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در برابر دفتر سازمان ملل متحد در تهران در جمع خبرنگاران بیان کرد.
وی گفت که هیچ اتهامی علیه مرضیه هاشمی در 11 روز گذشته وارد نشده است.
دکتر جبلی با ابراز نگرانی نسبت به شکنجه روحی هاشمی، افزود که موضوع مرضیه هاشمی آزمایشی برای تمام رسانه هایی است که ادعای آزادیخواهی دارند.
تجمع در ایران به حمایت از مرضیه هاشمی + عکس - اسپوتنیک ایران
تجمع در ایران به حمایت از مرضیه هاشمی + عکس
وی از تمام رسانه ها فشار بر حکومت آمریکا برای آزادی مرضیه هاشمی را خواستار شد و گفت که رسانه، بهترین اهرم فشار برای آزادی هاشمی است.
دکتر جبلی حکومت آمریکا را مسئول سلامتی مرضیه هاشمی دانست و بازداشت وی را نوعی آدم ربایی توصیف کرد.
ملانی فرانکلین، مجری آمریکایی‌الاصل شبکه« پرس تی وی» که پس از گرویدن به دین اسلام نام مرضیه هاشمی را برای خود برگزیده ، برای دیدار با برادر بیمار و فرزندان و بستگان خود به آمریکا سفر کرده بود که در فرودگاه بین‌المللی واشنگتن بازداشت و سپس توسط مأموران اف.بی.آی. به مرکز بازجویی منتقل شده است. خانم هاشمی در گفت‌وگویی کوتاه با اعضای خانواده خود از بدرفتاری با او در بازداشتگاه خبر داده بود. وی گفته که مأموران آمریکایی به وی اهانت کرده و به‌اجبار حجاب را از سرش برداشته‌، دست و پاهای او را با زنجیر بسته و با وی همانند یک مجرم رفتار کرده‌اند.
جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که از سال 2017 در آمریکا تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست بود، روز 2 اکتبر پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. پس از مدتی ابهام درباره این قضیه ، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتبر گزارش دادند، خاشقجی در جریان نزاع با کارکنان سرکنسولگری جان خود از دست داده است.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала