تعطیلی دولت آمریکا وارد چهارمین هفته شد

© Photo / U.S. State Departmentتعطیلی دولت آمریکا وارد چهارمین هفته شد
تعطیلی دولت آمریکا  وارد چهارمین هفته شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تداوم تعطیلی بخش‌هایی از دولت آمریکا باعث نگرانی متحدان رئیس جمهور این کشور شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه خبری هیل، تعطیلی بخش‌هایی از دولت آمریکا که وارد هفته چهارم خود میشود و بن‌بست دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و دموکرات‌ها بر سر لایحه بودجه ساخت دیوار مرزی با مکزیک باعث نگرانی متحدان وی شده است.
در نتیجه این تعطیلی صدها هزار نفر از کارمندان دولت حقوقی دریافت نمی‌کنند؛ بخشی از آن‌ها مجبورند سر کارهایشان حاضر شوند بی‌آنکه بدانند چه زمان دستمزد دریافت می‌کنند. بخش دیگری هم به مرخصی اجباری بدون حقوق فرستاده شده‌اند.
در گزارش این پایگاه خبری آمده است که به نظر می‌رسد که دونالد ترامپ از پیروزی در نبرد بر سر دریافت بودجه ساخت دیوار مرزی با مکزیک که طی کمپین انتخاباتی‌اش بارها بر آن تاکید کرده بود، مطمئن است اما حتی برخی از مقامات کهنه‌کار کاخ سفید اطمینان ندارند که او بتواند از پس چالش‌های پیش روی خود برآید.
به گفته استیو بنن، استراتژیست سابق ترامپ، ساخت دیوار مرزی با مکزیک برای پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ نقشی حیاتی دارد. اگر این دیوار در حال ساخت نباشد، پیروزی دومی در کار نخواهد بود.
دونالد ترامپ روز جمعه در توییتی نوشت: هرگز حزب جمهوری‌خواه را تا این حد متحد ندیده‌ام. هیچ شکافی بر سر امنیت ملی و مرزی وجود ندارد و این خیلی زیبا است؛ به ویژه وقتی که دموکرات‌ها درباره مرز باز، مالیات سنگین و جرم حرف‌های جدیدی می‌زنند. مجرمان و (ورود) مواد مخدر را متوقف کنید.

این ادعا در حالی مطرح میشود که دست‌کم سه سناتور جمهوری‌خواه خواستار بازگشایی دولت شده‌اند و شماری دیگر از آن‌ها هم در این باره ابراز تردید کرده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала