عادت ها و کاهش عمر

© Sputnik / Maxim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر عادت ها و کاهش عمر افراد
عادت ها و کاهش عمر افراد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیا عادت های روزانه باعث کاهش عمر می شود؟

به گزارش اسپوتنیک، بعضی از عادت های روزانه سلامتی انسان را به خطر انداخته و می توانند دلیلی برای کاهش عمر به حساب آیند.

بسیاری تصور می کنند که اگر مرتب به باشگاه‌های ورزشی بروند، غذاهای خانگی مصرف کنند، هوس فست فود نکنند، شکر کم مصرف کنند و غیره و غیره، به طول عمر خود اضافه کرده‌اند. محققان پنج عادت روزانه را نام می برند که می توانند به کاهش طول عمر منجر شود.

زندگی به تنهایی: مطالعات نشان می دهد خطر مرگ زودرس در کمین افرادی است که فاقد روابط اجتماعی هستند. علاوه بر این محققان دریافتند که انزوا طلبی با خطر ابتلا به چاقی مفرط ارتباط مستقیم دارد.

پرهیز از مصرف فلفل: محققان دریافتند خطر مرگ در افرادی که تا شش روز در هفته غذای فلفلی‌ تند مصرف می‌کنند تا ۱۴ درصد کمتر از افرادیست که فقط یک روز یا کمتر غذای فلفلی مصرف می‌ کنند.

نشستن بیش از حد: مطالعات حاکی از آن است که نشستن و تماشای تلویزیون و از این قبیل کم تحرکی با خطر افزایش انواع مرگ‌ های ناشی از ابتلا به بیماری‌ های قلبی عروقی و دیابت نوع دو مرتبط است.

طولانی بودن محل کار تا منزل: طولانی بودن مسیر منزل تا محل کار با تحلیل فعالیت‌ های فیزیکی و افزایش فشار خون ارتباط مستقیم دارد.

اختلالات خواب: کمبود خواب و خواب بیش از حد منجر به مرگ زودرس می ‌شود. خطر مرگ در افرادی که کمتر از هفت ساعت در شبانه روز می‌خوابند، نسبت به کسانی که خواب شبانه روزی آنها هشت ساعت است، ۱۲ درصد بیشتر است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала