ناتوانی آمریکا در مقابل پاسیدون روسی

© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر سیستم چند منظوره اقیانوسی پاسیدون روسیه
سیستم چند منظوره اقیانوسی پاسیدون روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پهپاد روسی، آمریکا و متحدانش را بیچاره خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبگاه « فاکستروت آلفا»، آمریکا و متحدانش نمی توانند به مقابله با پهپاد «پاسیدون-سوپر اژدربا کلاهک هسته ای» بپردازند.

به عقیده کایل میزوکامی مفسر نظامی، در صورت حمله، «پاسیدون» می تواند شهرهای ساحلی و دیگر اهداف را نابود و مواد کشنده رادیواکتیو را پخش کند». میزوکامی پهپاد را به عنوان «بزرگترین اژدر جهان» معرفی می کند که می تواند توسط اینرسی هدایت شود و بدین ترتیب از ثبت آن توسط ردیاب «جی پی اس» اجتناب کند. رهگیری«پاسیدون» مشکل نخواهد بود اما توقف آن دشوار خواهد بود- با سرعت 56 گره، این پهپاد می تواند هم از زیردریایی نیروی دریایی آمریکا جلو بزند و هم از اژدر Mk 48».

به عقیده میزوکامی ، «پاسیدون» سلاح ضربه اول نیست زیرا ساعت ها طول می کشد تا به آمریکا برسد. این یک سلاح ضربه دوم است و هدف آن این است که دشمن را از حمله به روسیه برحذر دارد».

پیشتر اعلام شده بود که قدرت کلاهک آن تا 200مگاتن است اما در حال حاضر قدرت آن دو مگاتن اعلام شده است. لازم به یادآوری است که دو مگاتن یعنی 2 هزار کیلوتن و انفجار هسته ای در هیروشیما فقط 16 کیلوتن بود.

پهپاد «پاسیدون» که زیردریایی های اتمی روسیه به آن مجهز خواهند شد و جزئی از سیستم چندمنظوره اقیانوسی نیز خواهند بود در صورت حمله می توانند ضرر غیرقابل جبرانی برای آمریکا و متحدانش ببار آورند. کار طراحی و ساخت «پاسیدون» بخشی از برنامه دولتی تسلیحات طی سال های 2027-2018 اعلام شده است که این پهپاد باید به نیروی دریایی روسیه تحویل داده شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала