امکان نابود سازی پایگاه های ناتو طی چند دقیقه

© AFP 2023 / Ilmars Znotinsامکان نابود سازی پایگاه های ناتو طی چند دقیقه
امکان نابود سازی پایگاه های ناتو طی چند دقیقه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رایموند روبلوفسکی، رئیس اداره برنامه ریزی استراتژیک ستاد کل نیروهای مسلح لتونی در مصاحبه با یک وبسایت روسی اعلام کرد پایگاه های فرضی ناتو در کشور وی در صورت درگیری واقعی با روسیه طی همان چند دقیقه اول نابود خواهند شد.
برتری تانک روسی آرماتا بر تانک های ناتو - اسپوتنیک ایران
برتری تانک روسی "آرماتا" بر تانک های ناتو

به گزارش اسپوتنیک، روبلوفسکی گفت در حال حاضر یک گردان ناتو در لتونی مستقر است اما با در نظر داشت تناسب قوا در منطقه این گروه نظامی هیچگونه خطری را برای روسیه به وجود نمی آورد.
این نظامی لتونی افزود:" این بیشتر ژست سیاسی است تا نظامی وعلاوه بر این گردان ناتو دارای هیچگونه تسلیحات سنگین تهاجمی یا موشکی نیست."
به عقیده وی، ایجاد پایگاه های دائمی ناتو در خاک کشور وی به هیچ وجه در امنیت آن تاثیر نمی گذارد.
روبلوفسکی خاطرنشان کرد پایگاه های فرضی ناتو در کشور وی در صورت درگیری واقعی با روسیه طی همان چند دقیقه اول نابود خواهند شد و افزود تصمیم گیری درباره استقرار این پایگاه ها در حیطه صلاحیت آمریکا و متحدانش است و مقامات لتونی دارای هیچگونه نقشی در این زمینه نیستند.
این نظامی لتونی تاکید کرد در صورت درگیری روسیه و ناتو، لتونی گروگان چنین وضعی خواهد شد.
به گفته وی، اظهارات دائمی سیاستمداران لتونی درباره "خطر روسیه" با هدف بقای سیاسی آنها ایراد می شود اما فقط باعث افزایش تشنج عمومی می شود.
روبلوفسکی متذکر شد:" موضع لتونی یکسان، مضر بوده و دائماً در مرز هیستری قرار دارد".
لتونی از سال 2004 عضو ناتو است. کانادا رهبری گردان چند ملیتی ناتو در این کشور بالتیک را بر عهده دارد. نخست وزیر کانادا در جریان بازدید خود از لتونی گفت نظامیان کشور وی حداقل چهار سال دیگر در این جمهوری باقی خواهند ماند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала