تکیه آمریکا بر زرادخانه هسته ای در رویارویی با روسیه

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر تکیه آمریکا بر زرادخانه هسته ای در رویارویی با روسیه
تکیه آمریکا بر زرادخانه هسته ای در رویارویی با روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد امریکا در رویارویی با روسیه و چین بیشتر بر بازدارندگی هسته ای تکیه خواهد داشت تا پیشبرد سیستم جهانی دفاع ضد موشکی.

 

موشک هایپرسونیک آوانگارد - اسپوتنیک ایران
سلاح هایپرسونیک روسیه، آمریکا را می ترساند
به گزارش اسپوتنیک، وی خاطرنشان ساخت مسکو و پکن دارای زرادخانه بسیار بزرگ و امروزی تسلیحات موشکی هستند.
سخنگوی کاخ سفید تائید کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در روز پنج شنبه گزارشی درباره دفاع ضد موشکی را به پنتاگون ارائه خواهد داد. آخرین بار دولت آمریکا در سال 2010 چنین سندی را منتشر کرده بود.
مقام امریکایی ضمن پاسخ به سوالی درباره نگرانی های احتمالی روسیه و چین به خاطر سیاست آمریکا در زمینه دفاع موشکی اعلام کرد ترامپ امیدوار است از جمله از طریق روابط خوب خود با رهبران این کشورها نگرانی های آنها را رفع سازد
سخنگوی کاخ سفید اظهار داشت:" امکانات نظامی ما دفاعی است. آمریکا در زمینه پیشبرد سپر موشکی خود و اینکه این سپر برای دفاع در مقابل چیست، بسیار شفاف است. سپر موشکی ما برای مبارزه با تهدیدات از طرف کشورهای مطرود مثلاً ایران است". 
مقام آمریکایی اطلاع داد در گزارش ترامپ همچنین از سطح بالای قدرت موشکی مخالفان آمریکا و همچنین خطر جنگ افزار هایپرسونیک صحبت می شود. ضمناً وی خاطرنشان کرد استقرارسامانه های رهگیری و ماهواره های دارای دستگاه های لیزری در فضای کیهانی یکی از نکات اصلی در این گزارش خواهد بود. 
یادآور می شود امریکا در سال 2002 از پیمان موشک های ضد بالستیک با روسیه خارج شد و حالا اعلام کرده که قصد دارد از اجرای پیمان منع موشک های هسته ای میان برد و کوتاه برد نیز صرفنظر کند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала