اعلام دلایل بازداشت مجری پرس تی وی در آمریکا

© AP Photo / Press TVاعلام دلایل بازداشت مجری پرس تی وی در آمریکا
اعلام دلایل بازداشت مجری پرس تی وی در آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مرضیه هاشمی، مجری شبکه تلویزیونی ایرانی پرس تی وی به دلیل داشتن نقش " شاهد مهم" در یک پرونده بازداشت شده است.
به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را پرس تی وی با استناد به حسین هاشمی، پسر روزنامه نگار ایرانی اعلام کرده است.
حسین هاشمی افزود هیچگونه اتهامی به خانم هاشمی اقدامه نشده است و همچنین خاطرنشان کرد وی و برادر و خواهرش برای دادن شهادت در مقابل هیئت منصفه به دادگاهی در واشنگتن احضار شده اند.
به گزارش پرس تی وی پسر مرضیه هاشمی گزارش داد این روزنامه نگار در تهیه یک فیلم مستند درباره جنبش بین المللی Black Lives Matter شرکت دارد که فعالان آن علیه خشونت در حق سیاهپوستان مبارزه می کنند. وی افزود علاوه بر این مرضیه هاشمی نسبت به برخی از ابعاد سیاست امریکا انتقادی برخورد می کند.
واکنش کاربران به دستگیری خبرنگار پرس تی‌وی - اسپوتنیک ایران
واکنش کاربران به دستگیری خبرنگار پرس تی‌وی
پیشتر محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران ، اقدام آمریکا در دستگیری مرضیه هاشمی ، خبرنگار پرس تی وی را سیاسی و غیر قابل قبول دانست.
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران درخصوص بازداشت مجری و خبرنگار شبکه پرس تی وی توسط آمریکا بیان داشت: خانم مرضیه هاشمی به لحاظ اینکه همسر یک فرد ایرانی بودند، شهروند ایرانی هم محسوب می‌شوند از همین رو وظیفه خود می‌دانیم که از حقوق شهروندان خود دفاع کنیم.
ظریف افزود: اقدام آمریکا در دستگیری این خانم یک اقدام سیاسی غیرقابل قبول و زیر پا گذاشتن آزادی بیان است از همین رو آمریکایی‌ها بدون فوت وقت این بازی سیاسی را تمام کنند.
یادآور می شود خانم هاشمی که برای دیدار با خانواده اش به امریکا سفر کرده بود در آنجا بازداشت شد.
وی خبرنگار، مستندساز و گوینده‌ آمریکایی الاصل شبکه‌ی پرس تی‌وی است. مرضیه هاشمی در جوانی تحت تاثیر شخصیت امام خمینی، بنیانگذار انقلاب ایران، مسلمان شد و به ایران مهاجرت کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала